اما چه کسی قرار است جای او را بگیرد؟ گویا گزینه‌های زیادی روی میز هستند که آمدن هر کدام از آنها به سازمان بورس شاید رویه متفاوتی را برای آن رقم بزند. 

 

جلسه شورای عالی بورس برای استعفای قالیباف

حتما یادتان هست که چند روز پیش حسن قالیباف از سمت ریاست سازمان بورس استعفا داد، حالا اینکه استعفایش چه دلیلی داشت و چه حاشیه هایی ایجاد کرد، بماند. موضوع تازه این است که این استعفا قرار است فردا یعنی سه شنبه ۷ بهمن در جلسه شورای عالی بورس مطرح بشود و درباره اش رای گیری شود. البته این رای گیری احتمالا بیشتر برای طی کردن فرآیند قانونی کار است و همان چند روز پیش رفتن قالیباف از بورس مسجل شده بود حتی اعلام کرده بودند که تا ۱۵ روز بعد از نهایی شدن این استعفا نفر جدید معرفی میشود.

 

گزینه های احتمالی برای ریاست یازمان بورس

یک سری حرف ها در مورد چهره جدیدی که می خواهد وارد سازمان بورس بشود به گوش می رسد. مثلا گفته میشود که یکی از گزینه ها محمدعلی دهقان دهنویست که الان معاون وزیر اقتصاد است، دهنوی سابقا عضو هیات مدیره بانک مسکن بود، دهنوی معتقد است که افت بازار سرمایه جزو ذات اوست و کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید ریسک آن را بپذیرند و تلاش از بیرون برای تغییر این شرایط بیشتر به ضرر بازار تمام میشود.

از طرفی اسم سید علی حسینی هم به عنوان گزینه شنیده میشود، سیدعلی حسینی همین حالا عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس است. عضویت در کمیته اجرایی تأسیس بورس انرژی، بورس کالا هم جزو فعالیت های دیگر اوست، حسینی چهره دانشگاهی هم شناخته میشود و حتی چند روز پیش شایعه انتاخب نهایی اش شنیده شد اما به سرعت تکذیب شد.

اسم بعدی رضا راعی است. رضا راعی معاون ارزی اسبق بانک مرکزیست که چند وقت پیش هم یک اظهار نظر جنجالی درباره رفتار دولت در بازار سرمایه داشت، در واقع راعی در پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی گفته بود که الان همه خوشحال اند که بورس مثبت است اما امان از روزی که دولت سهام خود رو عرضه کند. یک ماه بعد از عرضه سهام دولت بورس سقوط می کند! البته غیر از این سه نفر اسم های دیگری هم شنیده میشود اما باز دقیقا معلوم نیست که ظرف دو هفته آینده چه اتفاقی بیفتد