به گزارش اکوایران، اگر خانوادگی به تهران سفر کنید و میزبانی هم در این شهر منتظرتان نباشد برای یک شب اقامت در تهران دست کم باید 350 هزار تومان در نظر بگیرید. این هزینه یک آپارتمان 30 متری در محله نواب است. این رقم می تواند تا شبی 33 میلیون تومان برای اقامت در یک اتاق خانوادگی در یک هتل 5 ستاره در شمال غرب تهران افزایش داشته باشد.

در لیست آپارتمان‌هایی که برای اقامت موقت و روزانه پیشنهاد شده‌اند آپارتمان‌هایی که دست کمی از این هتل های 5 ستاره ندارند نیز وجود دارد که اقامت هر شب در آنها تا 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است .

اقامت در آپارتمانی نقلی در محله تهرانپارس شبی 600 هزار تومان است، یا آپارتمانی 70 متری در خیابان فاطمی حدود یک میلیون تومان است. آپارتمان های اطراف میدان انقلاب نیز در محدوده قیمتی شبی 500 هزار تومان است . در غرب تهران نیز آپارتمان هایی که به طور روزانه اجاره داده می شود از شبی 700 هزار تومان قیمت گذاری شده اند .

برخی ازخانه های قدیمی و ویلایی نیز برای جشن های خانوادگی اجاره داده می‌شوند. این خانه ها براساس امکاناتی که دارند از شبی یک میلیون و 500 هزار تومان آغاز می شود تا شبی 5 میلیون تومان پیشنهاد شده است .

این درحالی است که اقامت دریک هتل 5 ستاره برای یک دو در مهرماه که بیشتر هتل های تهران از 15 تا 20 درصد به مسافران تخفیف می دهد از شبی 4 میلیون و 700 هزار تومان آغاز می شود تا 33میلیون تومان . بستگی به  این دارد که این اتاق ها در رو به کوه باشد یا شهر یا در کدام طبقه هتل قرار داشته باشد . اتاق هایی که در طبقه 16 تا 20 قرار دارند قیمت هر شب اقامت در آنها بالای 5 میلیون تومان است . اتاق های بالکن دار نیز معمولا شبی یک میلیون نسب به اتاق های معمولی تر گران تر هستند . اقامت دراتاق‌های رویال خانواده شبی  هفت میلیون و 800 هزار تومان است .این درحالی است که اقامت در یک آپارتمان 80 متری در محله جردن شبی 2 میلیون تومان است. هتل های قدیمی تر در مرکز شهر قیمت های مناسب تری دارد این هتل ها از شبی یک میلیون و 400 هزار تومان آغاز می شود تا شبی 3 میلیون و 100 هزار تومان.

محله

 قیمت برای اقامت هر شب (تومان) 

یوسف آباد (دوخواب)

یک میلیون و 800 هزار

تهرانپارس (یک خواب)

500هزار

باغ فیض (دو خواب)

700هزار

تهرانپارس (یک خواب)

400هزار

انقلاب (بدون خواب)

550هزار

فاطمی (یک خواب)

800هزار

ستارخان (بدون خواب)

450هزار

جردن (دو خواب)

2 میلیون

تهران ویلا (خانه قدیمی)

یک میلیون و 500 هزار

تهرانپارس(ویلا)

دو میلیون