مایک پرولکس، تحلیلگر شرکت Forrester گفته است «توییتر اکنون یک خریدار دارد که دیگر آن را نمیخواهد، یک مدیرعامل و هیئت مدیره که میخواهد از شر آن خلاص شود، و یک پایگاه کارمندی که در وسط همه چیز گرفتار شده است. قربانی واقعی این درام، خود توییتر است.»

این شرکت درآمد سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن را ۱.۱۸ میلیارد دلار (۹۸۶ میلیون پوند) اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۱ درصدی داشته است.

تبلیغات ۹۰ درصد از درآمد توییتر را به خود اختصاص میدهد و بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی این شرکت از ایالات متحده است. در روز پنجشنبه، مالک اسنپ چت نسبت به کاهش قابل ملاحظه رشد تبلیغات هشدار داد.

ثروتمندترین فرد جهان به دلیل نامشخص بودن تعداد اکانت های جعلی در این پلتفرم از این معامله خارج شده است، اما توییتر شکایتی را تنظیم کرده و از ماسک خواسته است تا طبق توافق نامه حقوقی که در ماه آوریل امضا کرد، این معامله را انجام دهد. محاکمه قرار است در ماه اکتبر برگزار شود و ممکن است به ماسک توسط قاضی دستور داده شود تا تجارت را به قیمت توافق شده ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم بخرد.سهام توییتر، که عملکرد آن بیشتر به وضعیت خرید مرتبط است تا وضعیت مالی شرکت، در اوایل معاملات روز جمعه به طور کلی ثابت ماند و به ۳۹.۴۲ دلار رسید.

درو پاسکارلا، مدرس ارشد امور مالی در دانشگاه کرنل، گفت که جریان نقدی منفی بیش از ۱۲۳ میلیون دلاری که در نتایج نشان داده شده است، اگر در نهایت توسط ماسک خریداری شود، برای توییتر نوید خوبی ندارد.