به گزارش اکوایران، سیاست های انبساطی در دوران کرونا، قرنطینه و کم بودن فرصت های سرمایه گذاری در آن دوران باعث استقبال نسبت به  سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و رشد این بازار شد.

حال با برداشته شدن محدودیتهای کرونایی و اعمال سیاست های انقباضی، بازارهای مالی دچار کاهش قیمت شده اند که در میان آن ها بازار رمزارزها سقوط قیمتی زیادی را تجربه کرده است. در ادامه روند کاهشی، این بازار امروز نیز ۱.۵۹ درصد نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرد و ارزش این بازار به ۱.۲۵ تریلیون دلار رسید. به نظر می رسد بازار امروز تحت تاثیر  جلسه فدرال رزرو و افزایش ریسک اعمال قوانین تنظیم کننده بر این بازار که روز سه شنبه توسط بانک مرکزی اروپا مطرح شد افت بیشتری را نسبت به روز قبل تجربه میکند. شاخص ترس و طمع این بازار در محدوده ۱۲ قرار دارد که نشان میدهد احتیاط در میان معامله گران زیاد شده و معامله گران به شدت ترسیده اند.

تلاش معامله گران بیت کوین برای ورود به مرز ۳۰ هزار دلاری امروز ناکام ماند و سقف قیمتی لیدر بازار کریپتو امروز ۲۹ هزار و ۹۵۰ دلار بوده است. ارزش بازار این رمز ارز نسبت به دیروز حدود ۰.۷ درصد کاهش یافته و و در محدوده ۵۶۳ میلیارد دلار قرار گرفته است. کاهش ارزش معاملات بیت کوین در روز جاری نیز ادامه یافت و ارزش معاملات آن دو میلیارد دلار کمتر از روز قبل گزارش شده است.

دومین رمز ارز بازار یعنی، اتریوم امروز روند نزولی داشته است و با فاصله از مقاومت ۲۰۰۰ دلاری خود و کاهش ۳.۴ درصدی  ۱۹۱۸ دلار معامله می شود. به نظر می‌رسد این رمز ارز محدوده ۱۹۰۰ دلاری را از دست بدهد و به سمت حمایت خود در حوالی ۱۸۰۰ دلار حرکت کند.

استیبل کوین ترا به جمع ۵۰ نماد برتر بازار بازگشته است و رشد قابل توجه ۴۲ درصدی در روز جاری داشته است. «دو کاون» بنیانگذار اصلی ترا اقداماتی را برای بازگشت ترا مانند خاموش و راه‌اندازی مجدد سیستم ها و تقسیم بندی دوباره بلاک چین ها و سوزاندن توکن ها تعریف کرده است ولی گروهی از تحلیلگران می گویند این اقدامات فقط مرگ این رمز ارز را به تعویق می اندازد و موثر نخواهد بود.

باتوجه به ادامه سیاست های انقباضی بانک های مرکزی و  افزایش حساسیت دولت ها نسبت به افزایش قانونگذاری و تمرکزگرایی در بازار کریپتو به نظر می رسد روند نزولی قیمت ها در این بازار ادامه داشته باشد و باید رفتار این رمز ارز ها را در برخورد با محدوده های حمایتی بررسی کرد.