مرور اخبار اقتصادی در هفته گذشته نشان می دهد تفاوت قمیت پیکان و پژو یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود. چهارم خرداد ۱۳۷۱ مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرد در سال جاری ۱۰ هزار دستگاه پژو و ۴۰ هزار دستگاه پیکان تولید و روانه بازار می شود.

به گفته مدیرعامل ایرانخودرو قیمت پیکان یک میلیون تومان و پژو ۴۰۵ دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به بازار عرضه می شود.

 هواپیمای ایرانی

به سال ۸۱ سفر می کنیم، سوم خردادماه روزی که اعلام شد به دست صنعتگران وزارت دفاع نخستین هواپیما ساخت کشور به نام ایران ۱۴۰ در فرودگاه آبادان به زمین نشست.

البته در دنیا بزرگترین هواپیماسازان هم یک هواپیما را به طور ۱۰۰ درصدی نمی سازند و کشورهای مختلف در تولید آن نقش دارد.

اما سرانجام هواپیمای ایران ۱۴۰ چه شد؟

این هواپیما که تولید مشترک اوکراین و ایران بود و حتی در اسنبل آن هم کارشناسان اوکراینی حضور داشتند، در حال حاضر زمین گیر است.

اگر خاطرتان باشد ۱۹ مرداد سال ۹۳ پرواز تهران طبس تنها لحاظی پس از برخاست از فرودگاه مهرآباد با ۴۸ مسافر در بلوار شیشه مینای شهرک آزادی سقوط کرد. این پایان پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ بود.

 دولت میرحسین موسوی

 به دهه ۶۰ بر می گردیم، بودجه فعال کردن سیاست خارجی الان برایتان جالب است.

شاید جالب باشد بدانید در جلسه ششم خرداد ۱۳۶۱ هیئت دولت برای فعالتر کردن

سیاست خارجی ۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد و در اختیار سفارتخانه ها و خانه های فرهنگ در خارج از کشور قرار گرفت.

انتخابات در گذر زمان:

یکم خرداد ۱۳۷۶، شورای نگهبان در بیانیه ای رسمی از تایید صلاحیت محمد باقر قالیباف، علی لاریجانی، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی خبرداد و صلاحیت محسن مهرعلیزاده و مصطفی معین را رد کرد.

اما با خواست رهبری صلاحیت این دو نامزد هم تایید شد تا رقابت انتخاباتی بین این هشت نفر باشد. و ۲۴ سال بعد، انتخابات ۱۴۰۰، شورای نگهبان لاریجانی و احمدی نژاد را تایید نکرد.

۴ خرداد ۷۶، روزی که سید محمد خاتمی پس از مشارکت ۸۰ درصدی واجدین شرایط، رئیس جمهور منتخب ایران شد. هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت هم بابت این پیروزی قاطع به خاتمی تبریک گفت.

سید محمد خاتمی پس از پیروزی در انتخابات با هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت دیدار کرد.

خاتمی در دیدار با رئیس جمهور اعلام کرد: راه برای ادامه حرکت در جهت ایجاد ایرانی آباد، مستقل و آزاد فراهم شده است.

رئیس جمهور منتخب، پیامی هم برای مردم داشت؛ برای سرفرازی ایران اسلامی به همه نیروها، اندیشه ها، سلیقه ها و مهارتها نیاز داریم.

هاشمی رفسنجانی هم در همان زمان اعلام کرد: از خاتمی پشتیبانی می کنم