به گزارش اکو ایران،سال گذشته بود که شهردار تهران در سیزدهمین شنبه امید و افتخارآیین رونمایی از630 تاکسی ون جدید، را برگزار کرد . قرار بود این تاکسی ها با عنوان وانا و با ظرفیت جابه جایی 12 نفر به چرخه حمل ونقل عمومی پایتخت اضافه شوند.

چند ماهی گذشت و ازون های وعده داده شده خبری نشد . علیرضا زاکانی شهردار تهران هم به رسانه ها در خصوص سرانجام 630 دستگاه ون  گفت: هنوز منتظر دستورالعمل وزارت کشور هستیم اما نه‌تنها پول 630 دستگاه ون بلکه قدرالسهم خودمان برای خرید 640 اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم.

مدتی پیش  سید جعفر تشکری هاشمی  هم طی تذکری در صحن شورای شهر تهران گفت شهرداری تهران از پرداخت سهم ۲۷۷ میلیارد تومانی خود برای ورود این ون‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داده ، با وجود اینکه سهم مدیریت شهری به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شده اما با گذشت ۵ ماه از آن زمان، همچنان از ورود این ون‌ها به ناوگان خبری نیست. 

او با طرح این پرسش که مشکل عدم ورود این ون‌ها به چرخه حمل و نقل شهری چیست؟ تأکید کرده بود: از شهرداری تهران می‌خواهیم تا نسبت به پیگیری این موضوع به سرعت، اقدام و مشخص کند که کم‌کاری از سوی کدام دستگاه صورت گرفته و به صورت شفاف، روشن شود که اشکال کار در کجاست و این ون‌ها که برای ورودشان مراسم افتتاحیه نیز گرفته شد، در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند؟

22

براساس نامه نگاری های انجام شده به نظر می رسد شهردار تهران از ورود این ون ها نا امید شده و خواستار بازگشت ودیعه ای است که پرداخت کرده است .

24

25