به گزارش اکوایران، قیمت نفت پس از منتشر شدن داده‌های رسمی از "کاهش ذخایر نفتی آمریکا" افزایش یافت، به‌طوری که کاهش قبلی خود را جبران کرد.

براساس گزارشی از بلومبرگ، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بالای 78 دلار در هر بشکه معامله شد چراکه براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت خام تا 1.36 میلیون بشکه کاهش داشته است. افزایش قیمت نشان می‌دهد که معامله‌گران این خبر را به عنوان اولین شاخص صعودی در میان دریایی از شاخص های نزولی در نظر گرفتند.

قیمت نفت از اوایل ماه آوریل درحال کاهش بوده است به طوری که در طول چهار هفته گذشته در سه هفته کاهشی بوده است؛ این ضعف نه‌تنها اسپرد زمانی (Timespreads) بلکه در حاشیه فرآوری نیز وجود داشته است. این کاهش به این دلیل ایجاد شده است که بیشتر افزایش قیمت ناشی از تنش‌های ژئوپلتیک از تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است و تمرکز معامله گران را مجددا به سمت یک بازار درحال سرد شدن بازگردانده است.

photo_2024-05-08_21-15-19

اخبار جدید درحالی است که برآورد موسسه نفت آمریکا روز سه شنبه افزایش در ذخایر را پیش بینی کرده بود.

دلار قوی‌تر هم عامل بازدارنده محسوب می‌شود چراکه این کالا را برای بسیاری از سرمایه گذاران گران‌تر می‌کند. براساس یک شاخص بلومبرگ، ارزش دلار آمریکا برای سومین روز متوالی افزایش داشته است، درحالی که شکسته شدن میانگین متحرک 100 روزه نفت نیز آخرین دوره ضعف قیمتی را بدتر کرده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت قرار است ماه آینده برای ارزیابی سیاست عرضه دیدار کند، این در حالی است که در نیمه اول سال برای حمایت از قیمت‌ها کاهش‌هایی را بر تولید اعمال کرده بود. براساس نظرسنجی‌های بلومبرگ، انتظار می‌رود این محدودیت‌ها به احتمال بالا تا پایان سال ادامه پیدا کند.