به گزارش اکوایران، سود خالص شرکت هوآوی چین در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با جهش ۵۶۴ درصدی به ۱۹/۶۵ میلیارد یوآن (۲/۷۱ میلیارد دلار) جهش پیدا کرده است.

به نوشته رویترز، این آمار نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ فناوری چین به روند بازیابی خود از تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد. طبق گزارش‌ها، درآمد هوآوی برای سه‌ماهه منتهی به مارس با رشد ۳۷ درصدی به ۱۷۸/۵ میلیارد یوآن افزایش پیدا کرده است.

یکی از سخنگویان هوآوی گفته: «دیجیتالی شدن، هوشمندسازی و کربن‌زدایی به رشد درآمد ما کمک کرده است. صنعت و بازارهای جهانی تا پایان سال 2024 با عدم اطمینان روبه‌رو خواهند بود. با این وجود، ما به طور مداوم در حال ایجاد مکانیسم‌هایی برای تداوم حضورمان در تجارت جهانی هستیم. مطمئن هستیم که می‌توانیم به اهداف تجاری سالانه خود برسیم و به رشد پایدار دست یابیم.»

هوآوی در سال ۲۰۲۳، سریع‌ترین رشد درآمد خود در چهار سال اخیر را ثبت کرد که علت آن به استقبال گسترده مشتریان از محصولات این شرکت و افزایش درآمد کسب‌کارهای جدید مانند اجزای خودروهای هوشمند بوده است.

تجارت تلفن‌های همراه هوآوی نیز پس از چندین مرتبه محدودیت‌های آمریکا از سال ۲۰۱۹ به این سو، با یک رنسانس همراه بوده است. در واقع رونمایی از یک گوشی هوشمند باکیفیت و مجهز به یک ریزتراشه چینی در سال ۲۰۲۳، باعث شد سهم شرکت اپل در بازار چین کاهش یابد و هوآوی به یک بازیگر پیشتاز تبدیل شود.

سهم اپل در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه نخست 2024 میلادی از 19/7 درصد در سال گذشته به 15/7 درصد کاهش یافت. این اتفاق باعث شده سهم بازار اپل تقریبا با هوآوی برابری کند. علاوه بر این، هوآوی شاهد جهش 70 درصدی فروش خود بوده است. این شرکت چینی همچنین به‌تازگی عرضه جدیدترین مدل گوشی‌های هوشمند خود موسوم به «پورا ۷۰» را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، هوآی به یک بازیگر کلیدی در فناوری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی تبدیل شده است، به‌طوریکه سیستم کمک‌رسان راننده آن در نمایشگاه خودروی پکن توسط دست‌کم هفت خودروساز چینی به کار گرفته شده است.