به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه ایالات متحده به نخست‌وزیر اسرائیل گفت کشورش همچنان با عملیات رفح مخالف است.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مخالفت کشورش با حمله به شهر رفح را تکرار کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دو روز پس از آن که بلینکن بار دیگر مخالفت خود را با حمله رفح، به دلیل نگرانی در مورد امنیت غیرنظامیانی که در این شهر جنوبی نوار غزه پناه گرفته‌اند، اعلام کرد، گفت: بلینکن موضع روشن ایالات متحده در مورد رفح را تکرار کرد.

بلینکن روز چهارشنبه، طی هفتمین سفر خود به خاورمیانه پس از آغاز جنگ غزه، نتانیاهو را به مدت دو ساعت و نیم در دفترش در بیت‌المقدس، ابتدا به تنهایی و سپس با حضور دستیارانش ملاقات کرد.

دیپلمات ارشد ایالات متحده امیدوار است که توافق اسرائیل و حماس را -که منجر به توقف موقت درگیری‌ها و آزادی اسرا می‌شود- به انجام برساند. نتانیاهو روز سه‌شنبه وعده داد حتی در صورت دستیابی به توافق، به رفح حمله کند. 

بلینکن همچنین برای ورود کمک‌های بیش‌تر به غزه، جایی که سازمان ملل در مورد قحطی قریب الوقوع در آن هشدار داده، فشار آورده است. بلینکن اذعان کرد که تحویل کمک‌ها از زمانی که اسرائیل در ماه گذشته تحت فشار ایالات متحده موافقت خود را برای بازگشایی مسیرهای اضافی به این قلمرو محاصره شده اعلام کرد، افزایش یافته است. میلر گفت: «او بر اهمیت تسریع و حفظ این بهبود تاکید کرد».

با این‌همه، وبگاه والا، به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش داده نتانیاهو در جریان دیدار امروز به بلینکن اطلاع داد که توافقی که شامل پایان دادن به جنگ باشد نمی پذیرد و اگر حماس این خواسته را کنار نگذارد، توافقی حاصل نخواهد شد و اسرائیل به رفح حمله خواهد کرد.