به گزارش اکوایران، معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای 35 سال در لایحه بودجه برنامه هفتم توسعه، پس از آنکه با ایراد شورای نگهبان مواجه شد از این قانون حذف شد. 

سربازی

اما امروز ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس درباره این مصوبه به تسنیم گفت شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد گرفته و من در نامه‌ای به رئیس شورا خواستار بازنگری در نظر اعضا نسبت به این مصوبه مجلس شدم.

نماینده نجف‌آباد توضیح داد در جلسه روز گذشته مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، معافیت مشمولان دارای 2 فرزند و بیشتر و بالای 35 سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، از قانون برنامه هفتم حذف شد.

ایده هنوز زنده است؛ تعریف کردن نوعی از معافی برای فرزندآوری

اما نکته جالب‌توجه حرف‌های ابوترابی به آن‌جایی باز می‌گشت که او تصریح کرد  «در مجلس بعدی با ارائه یک طرح این موضوع را با کاهش سن یعنی مشمولان بالای 30 سال و دارای 3 فرزند یا بیشتر مجدد پیگیری خواهیم کرد».

هرچند لوایح و طرح‌های مربوط به سربازی همواره راه دشواری برای تبدیل شدن به قانون پیشرو دارند، اما از طرف دیگر مقامات در این سال‌ها تمایل زیادی برای طرح سیاست‌های حمایتی برای فرزندآوری از خود نشان داده‌اند. باید صبر کرد و دید نیروی کدام سمت -حساسیت‌های مربوط به سربازی یا تمایل برای تشویق فرزندآوری- برآیند و سرانجام این ایده را تعیین می‌کند.