به گزارش اکوایران، پس از اینکه مارجوری تیلور گرین، نماینده ایالت جورجیا در کنگره آمریکا فقط توانست حمایت تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان را برای برکناری مایک جانسون، نماینده ایالت لوئیزیانا و رئیس کنگره جلب کند، جانسون موفق شد با کمک دموکرات‌ها بر مسند خود باقی بماند.

به نوشته اکسیوس، جانسون از تبدیل‌شدن به دومین رئیس اخراجی کنگره این دوره، جان سالم به در برد. او در ماه اکتبر و پس از برکناری تاریخی کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس شد.

گرین تصمیم خود را در عصر چهارشنبه و پس از دو روز مکالمه پشت درهای بسته با جانسون مطرح کرد. اما طرح او سریعاً توسط زیرا استیو اسکالیز، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس مسدود شد.

پس از تصویب بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری جانسون که شامل کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین بود، جمهوری‌خواهان ترامپیست طرح برکناری او را معرفی کردند.

بیشتر دموکرات‌ها تصویب بسته کمکی را تحسین کرده و گفتند که نمی‌خواهند جانسون به خاطر انجام کار درست و همکاری فراحزبی تنبیه شود. یکی دیگر از عوامل کلیدی که دموکرات‌ها به آن اشاره کردند این بود که آن‌ها جانسون را واسطه صادق‌تری نسبت به مک‌کارتی می‌دانند. دموکرات‌های در پاییز سال گذشته به اتفاق آرا به برکناری مک‌کارتی رأی دادند.

جانسون اخیراً به اکسیوس گفته بود: «پیشنهاد برکناری من دردی از جریان محافظه‌کار حل نکرده و تنها موجب هرج‌ومرج می‌شود. واضح است که اکثریت قریب به اتفاق همکاران ما این را به خوبی درک می‌کنند».

مخالفان جمهوری‌خواه جانسون می‌گویند که حمایت دموکرات‌ها از او نشان می‌دهد که او متعلق به طرف مقابل بوده و حتی برخی از حامیان او نیز این سؤال را مطرح کرده‌اند که چگونه می‌توان بقیه این دوره از مجلس را اداره کرد.

کنگره تنها تعداد انگشت‌شماری از اولویت‌های مهم دارد که باید قبل از پایان صد و هجدهمین دوره کنگره تصویب شده و انتظار می‌رود که بودجه دولتی و مجوز مجدد FAA پیش از انتخابات مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.

تلاش‌های گرین برای برکناری جانسون با مخالفت اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس مواجه شد و برخی نگران بودند که این امر مانع حزب از حفظ اکثریت یا کسب کرسی‌ها در انتخابات نوامبر شود.