بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند. به عقیده معامله‌گران بعد از ریزش بازار، قیمت‌ها باید اصلاح کاهش می‌دادند و این اتفاق افتاد. قیمت طلا و ارز در روز سه‌شنبه با یک روند صعود این اصلاح را انجام داد و بازارها به مرز مقاومت رسیدند و در روز چهارشنبه از این سطوح عقب نشستند. پس این برگشت قیمت به بالا با نزول چهارشنبه، پولبک کاهش محسوب می‌شود.

از منظر تحلیل‌گران بازار الان درحال بازیابی نقطه تعادل است. سه‌شنبه شب شاهد کاهش قیمت در انس طلای جهانی بودیم و از این مسیر هم سیگنال کاهش به بازار داده شد و در پشت خط قیمت‌ها نزولی شدند. معامله‌گران می‌گویند فعالان بازار معتقدند که جلسه چهارشنبه شب فدرال رزرو مهم است و بخشی از کاهش قیمت انس از شب گذشته به خاطر این موضوع است. از طرف دیگر هم خبر آتش بس در غزه هم در اخبار بود و این موضوع هم بازار را به سمت تعدیل برد.

به عقیده تحلیلگران فنی بازار در حال نوسان رفت و برگشتی است تا نقطه تعادل را پیدا کند، پس برای اینکه چپ و راست نشوید سعی کنید نظاره‌گر بازار باشید. از نگاه تحلیلگران در بازار ارز و سکه فعلا تمایل صعودی قوی تا وسط هفته بعد وجود ندارد و بالایی‌ها موقعیت فروش محسوب می‌شود.

همچنین تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته روند ورود پول به صندوق طلا و صندوق درآمد ثابت کاملا برعکس است، یعنی در صندوق‌های طلا شاهد کاهش ورود پول هستیم و در مقابل در صندوق درآمد ثابت ورود پول بیشتر شده است. علاوه بر این ارزش معاملات صندوق‌های طلا هم رو به نزول بود و صندوق‌های طلا در روز چهارشنبه قرمز شدند و پیش بینی می‌شود صندوق‌هایی که بیشتر بر پایه شمش طلا هستند کاهش بیشتری داشته باشند.

خبرها هم در بازار متناقض و زیاد شده است. خبر سفر گروسی در هفته آینده، مذاکره بین ایران و آمریکا و ویدیویی که از بایدن در حال دست به دست بود در بازار سیگنال‌های مثبت تلقی شدند. در این ویدیو بایدن درباره توافق با ایران صحبت کرده اما این که ویدیو برای چه زمانی است مشخص نیست.

از جمله اخبار منفی هم صحبت‌های معاون وزیر خارجه انگلیس بود که گفته آماده‌ایم تا از همه گزینه‌های موجود، در صورت لزوم استفاده کنیم.

قیمت دلار هرات در 62 هزار تومان شروع به کار کرد و با سیگنال پشت خط که کاهشی بود از همان ابتدا رو به نزول رفت و این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات در نهایت در کف 61 هزار تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم با گپ منفی 30 تومانی در 17 هزار و 50 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به 16 هزار و 840 تومان رسید که نزدیک مرز حمایتی است.

قیمت سکه چهارشنبه در 42 میلیون بازگشایی شد و با کاهش در 41 میلیون و 500 هزار تومان بسته شد. قیمت طلای آبشده هم با کاهش  تا 14 میلیون و 775 هزار تومان پایین آمد و در 14 میلیون و 820 هزار تومان بسته شد.

بحث داغ بازار نامه 10 انجمن تولیدی کشور به رهبر بوده که در آن درخواست شده بانک مرکزی بر اساس نص صریح قانون، نرخ ارز نیما را اصلاح کند.

نکته اول بازار این بود که فعالان بازار مدعی‌اند ربع سکه و سکه بهار در بازار کم شده است.

نکته دوم بازار درمورد قیمت یوروی بازار آزاد بود. قیمت یورو در بازار آزاد چهارشنبه زیر نرخ برابری در حال معامله بود. قیمت یورو بر حسب جهانی حوالی 65 هزار و 900 تومان محاسبه می‌شود که در بازار زیر این برابری معامله می‌شد.