شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 16، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه 16 شهرداری تهران، ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای همچون پارکینگ زیر سطحی جوادیه با ظرفیت 105 قطعه پارکینگ در دو طبقه و پارکینگ بعثت که در حال تجهیز کارگاه است با ظرفیت 582 قطعه جای پارک خودرو در 6 طبقه از برنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است.

افندی‌زاده در بازدید از مسیرهای بزرگراهی در طول منطقه با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجایی، شهید تندگویان و بعثت، افزود: ضمن مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی 27 دماغه بزرگراهی با 56 قطعه کاشن تانک و 145 قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقاء ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری از دیگر اقدام‌های مهم و شاخص منطقه 16 شهرداری تهران هستند.

 افندی‌زاده افزود: پروژه پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق 1، 4 و 5 شهر تهران با بیش از 30 هزار قطعه پارکینگ حاشیه‌ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.