به گزارش اکوایران، داده‌ها حاکی از آن است که قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (17 اردیبهشت) از کف 63 هزار 340 دلار به بیش از 65 هزار 500 دلار رسید که نشان‌دهنده رشد 3/4 درصدی است.

به نوشته کوین‌ تلگراف، بیت‌کوین در حال حاضر 15 درصد بالاتر از کمترین قیمت خود در دو ماه اخیر (56 هزار 500 دلار) معامله می‌شود و در این میان، نگرانی‌ها درباره رکود تورمی اقتصاد ایالات متحده افزایش یافته است.

بازیابی قیمت بیت‌کوین یک روند صعودی هفتگی ایجاد کرد که باعث شد شاخص فاندینگ رِیت این ارز دیجیتال پس از منفی شدن در پایان هفته گذشته به حالت خنثی‌تر بازگردد. فاندینگ ریت به پرداخت‌های دوره‌ای بین تریدرها گفته می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان قیمت قراردادهای آتی دائمی را به قیمت شاخص نزدیک کرد. این شاخص در مورد بیت‌کوین مورد توجه بسیاری از تحلیل‌گران است که در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس به معامله مشغول هستند.

شاخص منفی فاندینگ رِیت معمولا به عنوان شاخص‌های بسیار نزولی در بازار کریپتو در نظر گرفته می‌شوند. در مقابل، شاخص فاندینگ ریت خنثی نشان نشان‌دهنده احساسات متفاوت در بازار نسبت به قیمت‌ها در میان معامله‌گران است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (17 اردیبهشت) از 62 هزار و 730 دلار تا 65 هزار و 448 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 12 شب به وقت ایران، 63 هزار و 330 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 400 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 28/23 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل تغییری نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 48 دلار تا 3 هزار و 220 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 12 شب به وقت ایران، 3 هزار و 78 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 60 دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 12/81 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 3 درصد کاهش یافته است.