به گزارش اکوایران؛ در این مرحله سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان خبر داد.

طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان مذکور می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی ، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

«تامین نیاز مردم به کالاهای اساسی با قیمت مناسب»، «فراهم کردن فرصت برای خریداران برای خرید کالاهای باکیفیت و برندهای معتبر» و «کاهش رسوب کالا در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی» عمده دلایلی است که موجب شده تا این سازمان این طرح را در دستور کار قرار دهد.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی و تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.