به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در اولین روز اردیبهشت برمدار کاهش قرار گرفت. آن طور که شواهد نشان می‌دهد دیروز بازار به دست فروشندگان افتاده و جو فروش در بین معامله‌گران بیشتر بود. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی صبح دیروز با ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات عقب‌نشینی کرد  و تا ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند کاهشی سکه در بازار پشت خطی شنبه شب هم ادامه پیدا کرد و صبح امروز سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه را ۴۳ میلیون  و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. حباب سکه هم با کاهش به ۱۵ درصد رسید، یعنی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سکه حباب است.

در شرایط کنونی عده‌ای از تحلیلگران بر این باورند که روند کاهشی مذکور در صورت همراه شدن با سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی مثبت می‌تواند ادامه پیدا کند. با این حال برخی از تکنیکال‌کاران معتقدند که در چارت، ریزش سنگین مشاهده نمی‌شود و فقط اصلاح است.

فنی‌های بازار می گویند امروز مرز 43  میلیون تومان مرز نزول سکه است که اگر پایین این محدوده تثبیت دهد، احتمال اینکه کفه ترازوی کاهشی‌ها سنگین شود وجود دارد. از طرف دیگر سکه در حال حاضر  مرز ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و اگر بالای آن ماندگار شود، ممکن است تا پله پنجم کانال مذکور صعود کند.