با انتشار خبر برگزاری مذاکرات هسته ای طی یک ماه آینده، نیروی افزایشی بازار دلار کاهش یافت. قیمت دلار که از ابتدای آبان ماه در مسیر صعودی قرار گرفته و حتی موفق شده بود تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نفوذ کند، از بعدازظهر روز چهارشنبه با هجوم فروشندگان رو به رو شد.

در واقع پس از اینکه علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران، خبر داد که مذاکرات هسته ای تا قبل از پایان نوامبر از سر گرفته خواهد شد، خریداران عقب نشینی کردند. معامله گران کاهشی نیز پیرامون این خبر فضاسازی زیادی کردند و از احتمال برگشت اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۷ هزار تومانی سخن گفتند. با این حال از ظهر روز جمعه فضای بازار تا حدی تغییر کرد. از این زمان، معامله گران سعی کردند بازی روانی جدیدی را در بازار مورد آزمون قرار دهند.

1-01

آن ها سعی کردند پیرامون دو موضوع مانور زیادی دهند. اول اینکه با وجود آغاز مذاکرات، رسیدن به مرحله قطع تحریم ها دشوار و حتی به واسطه اختلافات کنونی غیر ممکن است. موضوع دومی که نوسان گیران سعی می کردند توجه بازار را به آن جلب کنند، تحریم های جدید آمریکا بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد نام ۲ شرکت و ۴ شخص حقیقی ایرانی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

  برجسته کردن چنین اخباری موجب شد که اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی از فاز کاهشی خارج شود و از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان پایین تر نرود.