یک اتفاق در بازار ارز، انتظارات افزایشی معامله گران دلار را بار دیگر فعال کرد. صحبت های فعالان نشان می دهد که حفظ مرز ۲۸ هزار تومانی در روز سه شنبه اتفاق مهمی بود که مورد توجه معامله گران ارزی قرار گرفته است. پس از ۳ روز افزایش متوالی، روز سه شنبه اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی قرار گرفت ولی خط حمایتی دلار حتی تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی پایین نرفت و معامله گران توانستند کانال ۲۸ هزار تومانی را نگه دارند.

از نگاه برخی معامله گران این موضوع به معنای آن بود که کف قیمت دلار بالا آمده است و باید منتظر حرکت اسکناس آمریکایی به سوی سقف سال ۱۴۰۰بود. بالاترین قیمتی که دلار در سال جاری تجربه کرد، نقطه ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

علامت پشت خطی به بازیگران ارزی

دیشب در بازار پشت خطی،‌ تمایل معامله گران به خرید ارز بیشتر بود. نشانه این موضوع در روند قیمتی دلار مشاهده شد. اسکناس آمریکایی که دیروز ظهر در نزدیکی مرز ۲۸ هزار تومانی مورد معامله قرار گرفته بود، دیشب تا محدوده ۲۷ هزار و ۱۸۰ تومان پیش روی کرد. رشد بهای دلار در بازار پشت خطی، حداقل شانس افزایش این ارز در ابتدای روز جاری را بالا می برد.

در کنار این، دلار در بازار هرات نیز توانست بالای مرز ۲۸ هزار تومانی باقی بماند. این موضوع دیگر سیگنال افزایشی بود که به معامله گران داخلی ارسال شد. تنها عاملی که شاید در روز چهارشنبه سد راه افزایشی های بازار شود، عرضه بازارساز است. به نظر می رسد که بازارساز تمایل زیادی ندارد، اجازه عبور اسکناس آمریکایی از محدوده حساس ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی را دهد.

1-01