امروز دلار به احتمال زیاد رکورد قیمتی تازه ای را به ثبت خواهد رساند. بالاترین قیمت لحظه ای ثبت شده برای اسکناس آمریکایی در سال ۱۴۰۰ نقطه ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی در اواسط مهرماه بود. رفتار بازیگران بازار و گفته های معامله گران نشان می دهد که در انتهای هفته، اسکناس آمریکایی ممکن است از نقطه یاد شده فراتر رود و حتی به سوی محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومانی قدم بردارد.

رشد اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی

دلار دیشب در بازار پشت خطی توانست به راحتی از سد مقاومت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی عبور کند. چهارشنبه شب جو خرید در بازار برجسته بود و ساعت ۹ شب، اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۸هزار و ۳۵۰ تومان معامله  شد. چنین افزایشی در بازار پشت خطی، احتمال صعود دلار در ابتدای روز جاری را بسیار برجسته می کرد.

عبور دلاری ها از یک هراس؟

 بازیگران ارزی در روزهای قبلی از عرضه یکباره ارز توسط بازارساز هراس داشتند، ولی هجوم خریداران جدید به بازار در روز چهارشنبه و تشکیل صف های خرید موجب شد که هراس نوسان گیران از عرضه بازارساز کمی کاهش پیدا کند.

نوسان گیران ارزی می دانند تا زمانی که سمت تقاضا قوی و انتظارات بازار صعودی ست، تنها با عرضه ارز نمی توان بازار را مدیریت کرد. آن ها مشاهده کرده اند که در هفته های اخیر علی رغم افزایش عرضه ارز، قیمت دلار عمدتا در مسیر صعودی حرکت کرد.

شرط افت معنادار ارزی

ممکن است بخشی از معامله گران در حوالی سقف قیمتی سال اقدام به سودگیری کنند و کمی قیمت اسکناس آمریکایی پایین بیاید. البته این موضوع منجر به افت معنادار اسکناس آمریکایی نخواهد شد. شرط افت معنادار دلار این است که این ارز بالای مرز ۲۸ هزار تومانی تثبیت نشود.