شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ارزش 16 هزار میلیارد تومانی در حال معامله در بازار دوم بورس تهران است. مالک 53 درصدی این نماد، شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس است و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز مالک 12 درصدی این نماد محسوب می‌شود و تنها 17 درصد از این نماد در بازار شناور است.

پیش بینی سود این شرکت EPS  برابر است با 914 ریال و P/E این نماد حوالی 5.6 قرار دارد در حالی که p/e  گروه کمتر از 5 است و روی عدد 4.95 قرار دارد. همچنین p/s برای نماد فولاد کاوه روی عدد 0.77 قرار دارد. (EPS بر مبنای سود و زیان 12 ماهه اخیر (TTM) و نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی و بر مبنای فروش 12 ماه اخیر (TTM) محاسبه شده است. )

در رابطه با فعالیت شرکت، چندی پیش شرکت فولاد کاوه جنوب در اطلاعیه در سامانه کدال از راه اندازی مجدد خط تولید آهن اسفنجی که به دلیل تعمیرات متوقف شده بود خبر داد و اعلام کرده است که خط تولید آهن سازی (آهن اسفنجی) از تاریخ ششم شهریور ماه 1401 شروع به فعالیت نموده است.

فولاد کاوه

همچنین این شرکت طی نامه‌ای به سازمان بورس که در سامانه کدال منتشر شده است نسبت به تغییرات در صورت بهای تمام شده خود توضیحاتی را به سازمان وعموم مردم ارائه کرده است و افزایش 26 درصدی درآمد عملیاتی خود را ناشی از افزایش 2 درصدی در مقدار فروش شمش صادراتی به همراه افزایش 30 درصدی در نرخ فروش بیلت داخلی به همراه افزایش 22 درصدی در نرخ بیلت صادراتی در فصل بهار 1401 دانسته است.

همچنین این شرکت از کاهش 3 درصدی در بهای تمام شده خبر داده است و با کاهش 29 درصد در سایر هزینه‌های عملیاتی همراه شده است و برای فولاد کاوه جنوب تابستانی با کاهش نرخ و درآمد ماهانه همراه بوده است.

کاوه در مجموع 5 ماه اخیر توانسته است به درآمد فروش ماهانه 9 هزار 805 میلیارد تومانی برسد که بهترین رکورد فروش ماهانه این شرکت مربوط به خرداد ماه است با فروش 2 هزار 576 میلیارد تومان و پس از آن فروردین ماه را با فروش 2 هزار 297 میلیارد تومان سپری کرد این شرکت در فصل تابستان در فروش ماهانه با افت همراه شد که می‌توان آن را ناشی از توقف خطوط تولیدی به واسطه تعمیرات و همچنین قطع برق‌های تابستانی دانست همچنین نباید کاهش قیمت‌ها را هم نادیده گرفت.

کاوه در صورت سود وزیان خود در فصل بهار نسبت به فصل زمستان توانسته است اوضاع بهتری را رقم بزند به طوری که سود ناخالص 961 میلیار تومانی زمستان را به یک هزار و 482 میلیارد تومان افزایش داده است تا در نهایت بتواند سود خالص خود را از 673 میلیارد تومانی زمستان 1400 به رقم 1 هزار و 7 میلیارد تومانی فصل بهار 1401 برساند.

اما کاوه در میزان نرخ فروش محصولاتی صادراتی با وجود افت و خیز های زیاد در این 5 ماهه نخست سال اما در نهایت باز هم حوالی قیمت های ابتدایی سال در حال فروش محصولات خود است.

اما در مورد فروش محصولات داخلی اوضاع کمی فرق می‌کند و با افت هایی همراه شده به طوری که شمش بیلت داخلی این شرکت در فروردین ماه روی عدد 14 میلیون 400 هزار تومانی معامله شده است و در مرداد ماه این رقم با افت به عدد 12 میلیون 900 هزار تومانی رسیده است.

فولاد کاوه

فولاد کاوه

فولاد کاوه