به گزارش اکوایران ، در معاملات روز دوشنبه بیست و یکم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و 795 واحد افت کند و به رقم یک میلیون و 388 هزار و 937 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با افت 542 واحدی در سطح 402 هزار و 482 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 67 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 755 واحد قرار گرفت.

خروج سرمایه از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و 236 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 25 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای صبا (شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین)  و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد فولاد اختصاص داشت. پس از فولاد، نمادهای فخوز و شبندر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

چه خبر از کدال؟ مروری بر گزارش‌های مالی 23 شرکت سهامی

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «کگل»، «فارس» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد»، «نوری» و «فخوز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «کگهر» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «بمپنا» و «تجلی» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 143 هزار و 103 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 137  هزار و 208 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 399 میلیارد تومان رسید. 

تجمع اعتراضی سهامداران در مقابل سازمان بورس +عکس

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه 57 نماد صف خرید داشتند و 55 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید به 170 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 272 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 56 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 50 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حپترو، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بکهنوج تعلق داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از بکهنوج، نمادهای صبا، پترول، شاملا و ثاباد بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس