به گزارش اکوایران، امروز اهالی بازار به صحبت‌های جلسه این هفته وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه واکنش مثبت نشان دادند و همچنان زاگرس را در صف خرید نگه داشتند. با توجه به شایعاتی که برای کرک پالایشی‌ها هم در بازار در حالا دست به دست شدن است اوضاع این گروه امروز خوب بود و بازار به سمت خرید شپنا و شبندر و شتران رفت تا این نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بازار بگذارند. البته در نیمه دوم بازار، نمادهای فولاد و فملی هم کمک کردند تا در نهایت شاخص بورس تهران بیش از 9 هزار واحد افزایش را به چشم ببیند.

شاخص که چند روزی خود را به محدوده یک میلیون 300 هزار واحدی رسانده بود و به اندازه 78 درصد از موج قبلی نیز روند اصلاحی را طی کرده بود به فکر برگشت به سمت اهداف بالاتر افتاد.

روزهای گذشته شاخص کف کانال حمایتی را از دست داده بود. اما نکته‌ای که در این خصوص مطرح کردیم این بود که تکنیکالیست‌ها به شکست‌های کلاسیک و هارمونیک زمانی وزن می دهند که با ارزش و حجم بالایی صورت بگیرد که در این چند روز بورس تهران از این موهبت بی بهره ماند.

جان مورفی به عنوان یکی از سرشناس‌ترین تکنیکالیست‌ها به این برگشت‌های قیمتی از شکست‌ها، پشیمانی معامله گران می‌گوید. در صورتی که شاخص بورس تهران به جهت مثبت شدن در مسیر کانال صعودی قرار بگیرد می‌توان گفت که برای شاخص کل نیز پشیمانی معامله گران رخ داده است.

اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که این برگشت و مثبت شدن به عنوان پولبک به خط روند شکسته شده تلقی نشود و دوباره با حجم و ارزش بازار شاهد افت شاخص به سمت اعداد و ارقام زیر یک میلیون 300 هزار واحدی باشیم.

نگاه کوتاهی به اندیکاتور RSI  نشان می‌دهد که این اندیکاتور تمایل دارد از محدوه‌های هیجان فروش خارج شود و به نقطه تعادلی برگردد تا واگرایی ایجاد شده در این اندیکاتور کمی خود نمایی کند.

بورس