به گزارش اکوایران، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی زنده با شبکه یک سیما با اعلام کشف قیمت عرضه بلوک ۱۲ درصدی سهام پتروشیمی خلیج فارس گفت: عرضه یادشده، بزرگ‌ترین مزایده از نظر ارزش این بلوک در تاریخ خصوصی‌سازی کشور بوده است.

او گفت: قیمت پایه عدد هزار و ۳۹۷ تومان عنوان شد که ترکیبی از قیمت تابلو افزون بر اضافه ارزش بلوکی یا همان پریمیوم بوده است. به بیانی دیگر، قیمت تابلو در روزی که هیأت واگذاری مصوب کرده بود، ۷۳۵ تومان بود که با افزوده شدن ۹۰ درصد پریموم، به ارزش هزار و ۳۹۷ تومان قیمت پایه رسید.

قربان‌زاده با بیان اینکه این مزایده از روز شنبه هفته جاری آغاز شد، تصریح کرد: طی این سه روز، ۲۷۰ بار قیمت از سوی دو متقاضی خرید به نام‌‎های شرکت اهداف (وابسته به صندوق بازنشستگی نفت) و شرکت پالایشگاه نفت تهران پیشنهاد شد.

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت در قیمت نهایی این مزایده در تاریخ عرضه‌های بلوکی تا به حال سابقه نداشته است، اذعان کرد: رقایت سه روزه، بیانگر یک رقابت منصفانه و واقعی است که در نهایت با ۳۲.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، شرکت اهداف با قیمت هزار و ۸۵۱ تومان با پریمیوم حدود ۱۵۲ درصدی، برنده مزایده شد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، پس از انجام این مزایده، بلافاصله صف خرید ۲۰ میلیونی شکل گرفت که حکایت از ارزنده بوده سهام فارس و سایر سهم‌ها دارد که می‌تواند آغازی برای شکوفایی و رونق در بازار سرمایه باشد.