به گزارش اکوایران، ناظر بازار پایه زرد فرابورس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که نماد معاملاتی (کباده1) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) برای شرکت تولید خاک نسوزاستقلال آباده متوقف شده است و این نماد حداکثر دو روز کاری پس از توقف و با اعلام این مدیریت، از طریق حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد. 

این شرکت در اطلاعیه که در سامانه کدال منتشر شده، دلیل افزایش نرخ‌های خود را افزایش هزینه‌های تولید و باطله برداری و حقوق و دستمزد کارکنان، و همچنین حقوق دولتی هیئت مدیره اعلام کرده است.

البته این شرکت با مالکیت بیش از 65 درصدی در اختیار شهرداری آباده است و حدود 35 درصد از سهام این نماد در بازار سرمایه دست به دست می‌شود.

نماد کباده در سه ماهه سوم سال توانسته است بیش از دوره های قبلی خود درآمد عملیاتی فصلی ثبت کند به طوری که این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری با فروش 26 میلیارد تومانی و حاشیه سود ناخالص 47 درصدی به سود  خالص 9.7 میلیارد تومانی رسید که این میزان از سود خالص را با توجه به افزایش 98 درصدی در درآمدهای عملیاتی به رقم 17.7 میلیارد تومان افزایش داد.

رقم حاشیه سود ناخالص این شرکت در فصل تابستان که به عنوان دومین فصل سال مالی جاری محسوب می‌شود به عدد 52 درصدی رسیده است که بالاترین مقدار در این سه فصل گذشته  و تا گزارش 9 ماهه محسوب می‌شود.

شرکت تولید خاک نسوز استقلال آباده (کباده) در گزارش فصلی پاییز خود با افزایش 19 درصدی در فروش و درآمدهای عملیاتی همراه شده است اما با توجه به افزایش بهای تمام شده خود نتوانست حاشیه سود ناخالص تابستان را تکرار کند و در محدوده بهار یعنی حوالی 47 درصدی خود را حفظ کرد

سود خالص برای فصل پاییز این شرکت بورسی بازار پایه‌ای بازار سرمایه رقم 19.6 میلیارد تومان شد تا در نهایت این شرکت با سرمایه 765 میلیارد تومانی در مجموع 9 ماهه فعالیت در سال جاری به سود خالص 47 میلیار تومانی برسد.

کباده در 9 ماهه سال جاری توانسته است بیش از 910 هزار تن خاک نسوز تولید کند که این رقم برای سال مالی قبل و در همین مدت زمان روی عدد یک میلیون و 700 هزار تن بوده است همچنین رقم تولید کل سال گذشته این شرکت حوالی 2 میلیون 390 هزار تن ثبت شده است.

شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده در ابتدا توسط بخش دولتی شروع به فعالیت در زمینه تهیه و تولید مواد معدنی کرده است . این شرکت در سال 1379 از شرکت تولید و استقلال سپاهان تحویل گرفت شده و با نام جدید فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 480 نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

شرکت تولید خاک نسوزاستقلال آباده (کباده) در  بازار پایه زرد فرابورس با ارزش بازاری حدود 765 میلیارد تومانی در طی روزهای اخیر به دلیل افزایش نرخ محصولات خود توسط ناظر بازار متوقف شده است.

شرکت در طی مدت فعالیت در بورس دو بار اقدام به افزایش سرمایه نموده است که در آخرین دوره تعداد 219 میلیون برگ سهم خود را به 438 میلیون برگ سهم افزایش داده است که محل این افزایش سرمایه را سود انباشته اعلام کرده است.

کباده در سال جاری بار دیگر تقاضای افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی را دارد و قرار است سرمایه خود را از 43 میلیارد تومان به 74.5 میلیارد تومان افزایش دهد.

کباده