به گزارش اکوایران، به نظر می‌رسد با شدت گرفتن ریسک‌های سیستماتیک و سایر ریسک‌های بنیادین و مشکلاتی که همچنان حل نشده باقی مانده، بازار سرمایه ایران وارد یک ابربحران شده باشد. روز گذشته شاهد خروج پول از بازار سرمایه و صندوق‌های درآمد ثابت و ریزش بیش از یک درصدی شاخص کل بودیم و امروز نیز اوضاع بر همین قرار بود. در رکوردی کم‌سابقه حدود 600 نماد در صف‌های فروش قفل شدند.

شاخص کل بورس امروز با افت 19 هزار و 959 واحدی در کانال 2 میلیون و 21 هزار و 117 واحد قرار گرفت و شاخص کل هموزن نیز با 5هزار و 465 واحد کاهش ارتفاع در محدوده 669 هزار و 780 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای فملی، فولاد و وبملت بیشترین اثر منفی بر شاخص کل را داشتند.

دربازار فرابورس ایران نیز نماگرها سرخ‌پوش بودند. شاخص کل فرابورس با افت 133 واحدی در محدوده 21 هزار و 334 واحد قرار گرفت و شاخص هموزن نیز با از دست دادن 941 واحد دیگر از ارتفاع خود در کانال 117 هزار و 603 واحد ایستاد و نمادهای آریا، فزر و انتخاب بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

در دقایق پایانی معاملات امروز معامله‌گران در اعتراض به وضعیت بحرانی بورس، تالار معاملات را ترک کردند.

امروز حدود 600 نماد در صف‌های فروش قفل بودند و حتی نمادهایی مانند فولاد و فملی نیز صف فروش شدند. مانند روز گذشته امروز نیز شاهد خروج پول از بورس و صندوق‌های درآمد ثابت بودیم و در مقابل صندوق‌های طلا با ورود پول همراه هستند.

ارزش کل معاملات امروز بازار 15هزار و 140 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ هزار و 511 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده است. امروز 10 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.