به گزارش اکوایران، نیمه شهریور ماه انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد خبر از  کسری 5 میلیون عدد شیرخشک در کشور داد. کسری که همان زمان رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد به «اکوایران» گفت: این کسری به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز به تولیدکنندگان شیرخشک برای واردات مواد اولیه شکل گرفت  و پیش‌بینی می‌شود، تشدید هم شود.

حال خبرها از زاهدان نشان از جیره‌بندی شیرخشک نوزاد می‌دهد.  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره نحوه عرضه شیر خشک در این استان گفت: از تاریخ ۲۰ مهرماه ارائه کدملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار به داروخانه جهت دریافت شیرخشک الزامی است.

مصطفی صالحی‌زاده افزود: برای مدیریت توزیع شیر خشک و همچنین اطمینان از دسترسی مصرف کنندگان، عرضه به نقل از ایسنا شیرخشک معمولی در داروخانه‌ها فقط با ارائه کد ملی و تاریخ تولد و بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای کودک، انجام خواهد شد.

بررسی میدانی «اکوایران» نشان می‌دهد، در هفته‌های اخیر کماکان در تهران نیز بسیاری از برندهای کیفی ایرانی شیرخشک وجود ندارد و خانواده‌ها با ترس باید برندهای جدید را روی فرزندانشان آزمایش کنند. 

این در حالی است که اخیرا سلمان اسحاقی،  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از واردات ۳۰ میلیون قوطی شیر خشک برای تنظیم بازار وارد کشور خبر داده بود.

اخبار بیشتر درباره شیر خشک را در «اکوایران» بخوانید.