به گزارش اکوایران: اداره کل انتظامی کشور اعلام کرد که دستورالعمل فعالیت رستوران‌ها به آنها ابلاغ شده است و رستوران‌های درون و برون شهری ماه رمضان از تسهیلات لازم برخوردار خواهند شد. 

براساس اعلام اتحادیه رستوران و چلوکباب تهران هم به تمام رستوران های تهران دستورالعمل فعالیت داده است. طبق دستورالعمل موجود در تهران صرفا رستوران‌هایی که از اداره اماکن مجوز فعالیت دریافت کردند می‌توانند در طول روز فعالیت کنند و مابقی رستوران‌ها صرفا بعد از افطار می‌توانند فعالیت‌ کنند. 

اما ضوابط فعالیت رستوران‌های فعال شامل جلوگیری از انتشار بو و عرضه خوراک‌های دودزا، پوشاندن کامل شیشه‌ها به طوری که فضای سالن از بیرون قابل رویت نباشد، رعایت حجاب و عفاف، ممنوعیت روزه‌خواری متصدیان و کارکنان واحد عرضه کننده، عدم انتشار تصویر خوراکی در فضای مجازی، جلوگیری از تجمع مشتریان بیرون از واحد صنفی، جلوگیری از تجمع پیک بیرون از واحد صنفی، ممنوعیت استعمال و عرضه دخانیات، جلوگیری از استعمال دخانیات توسط پیک بیرون از واحد صنفی، و عرضه خوراک «بیرون بر» در کیسه‌های غیرشفاف است.

طبق اعلام اتحادیه رستوران و چلوکباب تهران در واقع رستوران‌هایی که در مناطق اسکان مسافران نوروزی هستند یا مکان‌های حساس همچون بیمارستان‌ها می‌توانند در طول روز فعالیت کنند. 

رئیس اتحادیه رستوران و چلوکباب تهران هم به ایسنا درباره نظارت بر رستوران‌ها گفته بود، در مراکز پرتردد و مهم بازرسان اتحادیه مستقر خواهند بود تا به شکایت مسافران و شهروندان رسیدگی کنند. درضمن در اتحادیه نیز شیفت رسیدگی به شکایات نیز داریم. همچنین سامانه "رسابان" نیز قابلیت ثبت آنلاین شکایات را دارد.