به گزارش اکوایران؛ اکوایران: روسای اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی ایران در بیانیه مشترک، از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی روز شنبه در راستای افزایش تعاملات اقتصادی حمایت کردند.

به گزارش اکوایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش در اقدامی جنجالی، طرح تعطیلی شنبه‌های آخر هفته را به تصویب رساندند. این طرح که در صورت تایید نهایی، روزهای شنبه را به جای پنجشنبه‌ها به تعطیلات آخر هفته اضافه می‌کند. اقدامی که برای اجرایی شدن آن باید در انتظار نظر شورای نگهبان بود.

متن کامل بیانیه اتاق‌های سه‌گانه در حمایت از تعطیلی روز شنبه

تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه، مطالبه بخش خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی تهران و سایر تشکل‌های اقتصادی بود. فعالان اقتصادی با استدلال ایجاد مطابقت با روزهای تعطیل کشورهای شریک تجاری از جمله کشورهای همسایه و تسهیل تجارت، خواستار اعمال این تغییر در روزهای تعطیل هفته بودند که در نهایت مجلس با واقع نگری و در پی رایزنی‌ها و تعامل بخش خصوصی به نفع تعطیلی روز شنبه رای داد. اما رای مثبت بهارستان‌نشین‌ها نتوانست نگرانی‌های بخش خصوص را برطرف کند. در این شرایط اتاق‌های سه‌گانه در بیانیه‌ای نظر خود را در خصوص تعطیلات روز شنبه اعلام کردند. این بیانیه به امضای صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مجتبی صفائی، رئیس اتاق اصناف ایران و بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران رسیده است.