به گزارش اکوایران؛ از زمانی که غلامرضا نوری قزلجه از سوی پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است از سوی هم طیف‌هایش در مجلس مورد تکریم قرار گرفته است. او که 30 سال سابقه خدمت در جهادکشاورزی را دارد؛ درحال حاضر در مجلس است.

 البته نوری سه دوره است که نمایندگی مجلس را با خود به یدک می‌کشد. او در مجلس  گذشته از اینکه در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود؛ در یک دوره مجلس به عنوان معاون اجرایی رییس مجلس منصوب شد.

نوری فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

طبق داده‌های موجود نوری از دهه هفتاد به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد و سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت شهرستان را در کارنامه دارد، او همچنین در دوره ای به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر نیز سابقه خدمت در مجموعه جهاد کشاورزی را دارد.

طبق آنچه در سایت‌ها منتشر شده است؛ جمعی از نخبگان، متخصصان و تشکل‌های حوزه کشاورزی، پرسنل وزارت جهاد کشاورزی و همچنین گروهی از نمایندگان از جمله حامیان نوری برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی هستند.