به گزارش اکوایران؛ حال به دنبال دپوی برنج در کارخانه‌ها معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف برنج انباشت شده کشاورزان در کارخانجات هشدار داد.

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با اشاره به واردات برنج بیش از نیاز داخل طی دو سال اخیر نوشت: حسب بررسی‌ها، دستور معاون اول وقت رئیس جمهور مورخ 10 مرداد سال گذشته مبنی بر صدور مجوز واردات در قبال خرید برنج تولید داخل، اجرایی نشده است.

احمد اسدیان، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی، به عدم اجرای کامل دستور معاون اول وقت رئیس جمهور مبنی بر خرید برنج تولید داخل در مقابل صدور مجوز واردات اشاره کرد. اسدیان با اشاره به واردات بی‌رویه برنج در دو سال اخیر، این موضوع را یکی از دلایل مشکلات کنونی بازار برنج دانستند.

نرخ خرید تضمینی برنج برای 1404-1403 اعلام شد + بخشنامه

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مکانیزه شدن برداشت شالی در استان‌های شمالی و کاهش زمان نگهداری شلتوک توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای شالی تحویلی به کارخانه‌ها، فرآیند تبدیل شلتوک به برنج با تأخیر مواجه شده و این امر باعث کاهش کیفیت محصول و زیان کشاورزان می‌شود.

در پایان این نامه تاکید شد که در راستای بند «ج» ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و در راستای تحقق شعار سال، ماده (32) قانون برنامه هفتم و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به تولیدکنندگان برنج داخلی و به تبع آن سلب انگیزه تولید و تغییر کاربری اراضی درجه 1 و 2، نسبت به اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تعیین ساز و کار لازم برای خرید برنج‌های دپو شده موصوف اقدام و نتایج حاصله را به انضمام مدارک و مستندات مربوط، به این سازمان ارسال کنند.