اکوایران:به نقل از فوربز ایلان ماسک ، مالک فعلی توییتر پنجشنبه گذشته تصمیم گرفت تا تمام حساب های کاربری مسدود شده را به توییتر بازگرداند. تغییر سیاستی که بسیاری از کاربران و مشتریان توییتر را نگران کرده و راه را برای بازگشت چهره های سرشناس باز کرده است؛ تا افرادی مثل مثل دونالد ترامپ و کانیه وِست، بار دیگر به توییتر بپیوندند.

photo_2022-11-26_18-40-45

برخی از اکانت‌هایی‌ که ممکن است به توییتر برگردند:

استیو بَنِن:

مشاور ترامپ در کاخ سفید بعد از انتشار ویدیویی که در آن خواستار گردن زدن دکتر انتونی فاوچی و رییس اف‌بی‌ای شد، در نوامبر 2020 حساب کاربری‌اش توسط توییتر مسدود شد.

مایک لیندل:

مالک برند «مای‌پیلو» که تا کنون دو بار حساب کاربری او بسته شده؛ یکبار برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد سلامت انتخابات ۲۰۲۰ و دیگری به دلیل تلاش برای دور زدن این ممنوعیت با یک حساب کاربری جدید. اخیرا نیز قصد داشت با ملاقات با ایلان ماسک، از او درخواست کند حساب کاربری‌اش آزاد شود.

لین وود :

حساب کاربری این وکیل برجسته و حامی ترامپ به دلیل انتشار تئوری‌های توطئه درباره انتخابات ریاست جمهوری و توییتی که به خشونت در رابطه با اغتشاشات 6 ژانویه دامن میزند، تعلیق شد.

سیدنی پاول ، مایک فلین ف ران واتکینز:

سه نفر از چهره‌های مطرح QAnon: به ترتیب مشاور انتخاباتی سابق ترامپ، مشاور امنیت ملی و مدیر سابق وب سایت افراطی «اِیت چَن»؛ به دلیل ترویج تئوری‌های توطئه بی اساس مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ حساب کاربری شان مسدود شد.

مارتین شرلی:

او که به عنوان «رفیق صنایع دارویی»، به خاطر افزایش قیمت داروی ضد انگل، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، در سال ۲۰۱۷ به دلیل تلاش برای فرار از ممنوعیت موقت اعمال‌شده برای «آزار و اذیت هدفمند» یک روزنامه‌نگار برای همیشه حساب توییترش بسته شد.

راجر استون:

مشاور سابق ترامپ که قبل از مالکیت ماسک دوباره به توییتر بازگشت، به خاطر آزار و اذیت آنلاین روزنامه نگاران در سال 2017 حسابش به حالت تعلیق درآمد.

اِزِیلیا بَنکس:

این خواننده رپ که به توئیت‌های توهین‌آمیز، فحاشی و ترول کردن افراد مشهور از جمله ماسک شهرت داشت، چندین بار حسابش تعلیق شد (و تلاش‌های متعددی برای بازگشت داشت).در سال 2020 به دلیل توئیت‌هایی علیه دگرباشان جنسی، حسابش برای همیشه مسدود شد.

کیتی هاپکینز:

این شخصیت رسانه ای بریتانیایی و کارشناس جنجالی جناح راست، در سال 2020 به دلیل نقض سیاست "رفتار نفرت انگیز" از توئیتر اخراج شد.

دیوید دوک:

رهبر سابق کو کلاکس کلان در سال 2020 به دلیل نقض مکرر قوانین توییتر در مورد رفتار نفرت انگیز از این پلتفرم کنار گذاشته شد.

آبری هاف:

او بازیکن سابق تیم «سانفرانسیسکو جاینتز»، در فضای مجازی خطر کووید-19 را کم اهمیت جلوه داد و در سال 2021 به دلیل نقض مکرر سیاست های توییتر در مورد اطلاعات نادرست کووید، برای همیشه حسابش مسدود شد.

مایلو یِناپولس

سردبیر سابق روزنامه‌ی برایت‌بارت و چهره‌ی مشهور جریان راست جدید، اکنون به کانیه وست در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 کمک می کند، در سال 2016 به دلیل آزار و اذیت کمدین و بازیگر لزلی جونز حسابش به حالت تعلیق درامد.

 

ماسک قبلاً تعدادی از حساب های تعلیق شده جناح راست  را به صورت یک طرفه بازگردانده است. اقدامی که ماسک آن را "جمعه آزادی" نامید - افرادی مانند مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوریخواه کنگره روانشناس کانادایی جردن پیترسون ، سایت طنز Babylon Bee ، کمدین کتی گریفین کانیه وست، که به طور قانونی نام خود را به Ye تغییر داد . ماسک بعداً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را که به دلیل تحریک و تمجید از خشونت‌های مربوط به انتخابات ۲۰۲۰ و شورش ۶ ژانویه برکنار شده بود، برکنار کرد.

آنچه ما نمی دانیم

مشخص نیست که ماسک یا توییتر چگونه بسیاری از حساب‌های تعلیق شده را دسته‌بندی می‌کنند. با توجه به کاهش تعداد کارمندان شرکت، چگونه ساز و کار بازگشت اکانت‌ها را می‌چینند؟ ماسک گفته است افرادی که به دلیل هرزنامه یا اقدامات غیرقانونی اخراج شده‌اند، اجازه بازگشت نخواهند داشت، اما معلوم نیست معیارش در موارد دیگر چیست. توییتر یک سری خط‌مشی دارد که نقض آنها ممنوعیت‌هایی را به همراه دارد؛ از جمله محتوا و رفتاری که شامل: خودکشی یا خودآزاری، خشونت، تروریسم، سوء استفاده و آزار و اذیت و ارسال اطلاعات خصوصی می‌شود. اگرچه مشخص نیست آیا هنوز همه این‌ها اعمال می‌شوند یا خیر.

توییتر قبلاً موضع‌گیری سختی در مورد افرادی داشت که اقدام به دور زدن تعلیق‌های موقت می‌کردند. البته اعمال قوانین توییتر، تا حدی به نوع تفکر فرد بستگی دارد. ماسک نیز تمایل خود را برای انجام این کار از قبل نشان داده و به طور یکجانبه برای بازگرداندن حساب های کاربری افرادد متعدد اقدام کرده است.