بازار خودرو در پایان دومین هفته از دومین ماه فصل زمستان از ریزش قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک و رشد 2 درصدی قیمت سمند LX خبر می دهد.

ابتدای بهمن ماه تارا با گیربکس اتوماتیک با قیمت 740 میلیون تومان موجود بود اما طی دو هفته حدود 35 میلیون تومان از قیمت این خودرو کاسته شد. این کاهش قیمت سبب شد تا سکه بیشترین ریزش قیمت در دو هفته بهمن به نام تارا با گیربکس اتوماتیک ضرب شود. تارا اتومات در بازه زمانی یاد شده حدود 4.7 درصد از قیمت خود را از دست داد.

اما بر خلاف تارا اتومات، سمند LX در جاده رشد قیمت حرکت کرد. این محصول پرتیراژ ایران خودرو طی دو هفته بهمن 2 درصد رشد قیمت را به خود دید. متقاضیان سمند LX ابتدای بهمن می توانستند این خودرو را با پرداخت حدود 260 میلیون تومان در اختیار بگیرند اما قیمت این خودرو در در بازه دو هفته ای رشدی حدود 5 میلیون تومان را تجربه کرد تا در پایان هفته دوم بهمن با قیمت 265 میلیون تومان در بازار حضور داشته باشد.

به نظر می رسد کاهش تیراژ سمند LX و افزایش تقاضا دلیل این میزان رشد قیمت باشند.

سمند با موتور EF7 اما بر خلاف مدل LX رشدی حدود 0.7 درصد را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. این خودرو طی دو هفته ای که از بهمن گذشت رشد قیمت 2 میلیون تومان را تجربه کرد و در نیمه فصل زمستان با قیمت 282 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

 سمند سورن پلاس نیز تنها یک میلیون تومان در دو هفته اخیر گران شد. این خودرو در حال حاضر با قیمت 313 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. بنابراین  قیمت این خودرو تنها رشد 0.2 درصدی را به نام خود ثبت کرده است.

پارس معمولی نیز با رشدی حول و حوش 1.8 درصد در بازه زمانی ذکر شده پشت سر سمند LX در جاده رشد قیمت قرار دارد. این خودروی پرطرفدار در ابتدای بهمن از سوی فروشندگان با قیمت 275 میلیون تومان عرضه شد اما هر چه به پایان دومین هفته از دومین ماه از فصل زمستان رفتیم به قیمت این خودرو افزوده شد تا در پایان پانزدهمین روز ماه بهمن قیمت آن به حدود 280 میلیون تومان برسد. اما پارس LX بدون تغییر قیمت دو هفته بهمن ماه را سپری کرد. این خودرو در بازه زمانی یاد شده قیمت 335 میلیون تومان را برای خود حفظ کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

 

علاوه بر پژو پارس LX، دنا پلاس با موتور توربو شارژ با گیربکس دستی و همچین همین خودرو با گیربکس اتوماتیک ثبات قیمت را طی دو هفته اخیر تجربه کردند. دنا پلاس با موتور توربو شارژ با گیربکس دستی محدوده قیمتی 480 میلیون تومان را برای خود حفظ کرد و مدل اتومات این خودرو نیز با قیمت 500 میلیون تومان در بازار داد و ستد شد.

اما بر خلاف ثبات قیمت دو خودروی یاد شده دنا معمولی و دنا پلاس رشد قیمت را به خود دیدند.

دنا معمولی در هفته ای که از بهمن ماه امسال گذشت 3 میلیون تومان گران شد و در حال حاضر با قیمت 365 میلیون تومان در بازار حاضر است. این رشد 3 میلیون تومانی قیمت به آن معناست که قیمت این خودرو در بازه زمانی یاد شده حدود 0.8 درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت دنا پلاس نیز هم پای دنا معمولی رشد کرد با این تفاوت که رشد قیمت3 میلیون تومانی این خودرو سبب شد تا قیمت آن در دو هفته حدود 0.7 درصد رشد کند.

حال به سراغ بازار پژو 206 می رویم. این خانواده کماکان به رغم توقف تولید پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوقدار همچنان با سه عضو در بازار حضور دارد. هر سه عضو این خانواده رشد قیمت  را در بازه زمانی یاد شده تجربه کردند. بیشترین رشد قیمت را پژو 206 تیپ دو تجربه کرد. این خودرو طی دو هفته ای که از بهمن ماه گذشت 2 میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و خریداران برای در اختیار گرفتن آن باید 268 میلیون تومان پرداخت کنند. رشد قیمت 2 میلیون تومانی این خودرو به آن معناست که قیمت آن در  دوهفته ای که از بهمن گذشت حدود 0.7 درصد رشد کند.

پژو 206 تیپ 5 اما حدود 0.6 درصد رشد قیمت را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. این خودرو نیز همانند تیپ دو افزایش 2 میلیون تومانی را در کارنامه خود تا پایان دومین هفته از بهمن ماه 1400 ثبت کرد. متقاضیان برای خرید این خودرو باید حساب خود را حدود 333 میلیون تومان شارژ کنند. رشد قیمت پژو 206 صندوقدار کمتر از دو مدل دیگر بود. این خودروی محبوب در دو هفته ای که از بهمن ماه سال جاری گذشت در مجموع یک میلیون تومان رشد قیمت را به خود دید. این رشد یک میلیون تومانی قیمت حدود 0.3 درصد به قیمت این خودرو در بازه زمانی یاد شده اضافه کرد. پژو 206 صندوقدار با قیمت 333 میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شد.

بر خلاف خانواده پژو 206، خانواده پژو 207 افت قیمت را تجربه کرد. در میان سه عضو خانواده 207 تنها پژو 207 با سقف پانوراما رشد قیمت را به خود دید. قیمت این خودرو طی دو هفته بهمن ماه 0.5 درصد رشد کرد. رشد 0.5 درصدی به آن معناست که قیمت این خودرو 2 میلیون تومان افزایش یافت. پژو 207 با سقف پانوراما با قیمت 372 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. اما دو عضو دیگر این خانواده یعنی پژو 207 معمولی و پژو 207 با فرمان برقی افت قیمت را در بازه زمانی یاد شده تجربه کردند. پژو 207 با فرمان برقی 3 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد و با قیمت 362 میلیون تومان در پایان نیمه بهمن ماه در بازار حضور دارد. پژو 207 معمولی نیز افت یک میلیون تومانی قیمت را به خود دید. این خودرو با پرداخت 354 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد.