به گزارش اکوایران: در راستای اجرای طرح فروش خودروهای وارداتی دارای مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مختص متقاضیان مرحله اول که در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای ثبت‌نام گام نخست اقدام کردند و حدود ٣٠ هزار نفر از آن‌ها برای دریافت خودروهای وارداتی تایید و نوبت‌دهی شدند، تا پیش از این، شش مرحله عرضه خودروهای وارداتی اجرایی شد و از روز چهارشنبه، مرحله هفتم به اجرا درآمد.

مرحله هفتم طرح فروش خودروهای وارداتی از تاریخ چهارشنبه، ۱۳ مهر ماه آغاز شد. در این مرحله، متقاضیانی که در اسفند ماه سال گذشته با وجه ۵۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند، امکان انتخاب و ثبت درخواست خودرو از میان ۱۲ مدل مختلف عرضه شده توسط شش شرکت واردکننده را داشتند.

با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام تا پایان سه روز بود، مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۳:۵۹ امشب به پایان خواهد رسید. در این مرحله انتخاب و ثبت درخواست بر اساس رتبه ثبت‌نامی و اولویت انتخابی متقاضیان انجام می‌شود.

 از این ١٢ مدل خودروی عرضه شده در این نوبت، هفت خودرو دارای قیمت‌ قطعی در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند؛ لذا سایر هزینه‌ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، نتایج توسط شرکت اعلام شده و به منتخبان اطلاع رسانی می‌شود. سپس، مشتریان به مدت پنج روز فرصت دارند تا مبلغ اعلامی را به حساب شرکت واریز نمایند. عدم واریز در زمان مقرر به منزله انصراف از طرح محسوب شده و متقاضی از لیست اولویت‌بندی سامانه حذف می‌گردد.

تحویل خودروها بر اساس توافقات قراردادهای انعقادی حداکثر تا سه ماه طول خواهد کشید. واردکنندگان نیز باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه و تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده اقدام نمایند. در صورت تاخیر در تحویل، موارد مرتبط با جرائم تاخیر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های مربوطه لازم‌الاجرا خواهد شد.