به گزارش اکوایران، سقوط غیر منتظره شهر «ایزیوم»، پایگاه اصلی نیروهای روسی در شمال غرب اوکراین بدترین شکست روسیه از زمان عقب نشینی از کی­‌یف در ماه مارس است. اوکراینی‌­ها پس از فرار هزاران سرباز روسی از این شهر و باقی گذاشتن انبوهی از مهمات وتجهیزات، این پیروزی را جشن می­گیرند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه با پیش‌روی نیروهای اوکراینی در حال تخلیه شهر کلیدی ایزیوم هستند. این شهر به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای ادامه پیش‌روی‌های روسیه اهمیت زیادی داشت. وزیر دفاع این کشور دستور داده سربازان این شهر را تخلیه و به بخش دیگری از دونتسک عقب­نشینی کنند.

اگر گزارش­‌های منتشر شده صحیح باشند این می‌تواند شکست عظیمی برای روسیه باشد مخصوصاً از آنجا که طبق اطلاعات غربی‌­ها، روسیه متحمل تلفات سنگینی شده است. این هم‌چنین می‌­تواند پیروزی بزرگی برای اوکراین باشد چراکه می‌­تواند غربی‌­ها را تشویق کند که به حمایت تسلیحاتی خود از اوکراین ادامه دهند.

000000

در وضعیتی که پوتین اعلام کرده اگر محدودیتی برای فروش نفت روسیه اعمال شود همه‌­ی مرسولات نفتی را قطع می‌­کند، فشار زیادی برای پیشروی در جنگ بر کی‌­یف وجود دارد. وزیر امور خارجه اوکراین ، دیمیترو کولبا گفته: اگر تسلیحات آن‌­ها تأمین شود، سربازان ما توان شکست دادن ارتش روسیه را دارند. او هم‌چنین صریحاً اعلام کرده که هرچه بیش‌تر  به ما سلاح برسد ما زودتر پیروز خواهیم شد و این جنگ به پایان خواهد رسید.

اوکراینی­ها همچنین شهر "کوپیانسک" را که تنها خط آهن از سمت روسیه به سمت به خط مقدم جنگ از آن می‌گذرد را هم تصرّف کردند. به این صورت هزاران سرباز روس بدون تدارکات در منطقه‌­ای که شدیدترین جنگ­ها را به خود دیده رها شده‌­اند.