به گزارش اکوایران، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از ارسال پیام هایی مبنی بر خبر داد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفته: «پیغام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد قصد بستن پرونده سه مکان ادعایی را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری اعمال کنند». او متذکر شده: «موضوع حائز اهمیت این است که اراده سیاسی باید برای بستن وجود داشته باشد، اراده سیاسی الان برای فشار است در‌حالی‌که باید اراده سیاسی خود را خرج بستن پرونده کند».

اسلامی همچنین با متهم کردن آژانس گفته: «از ۲۰ سال قبل تاکنون شاهد طرح روایت‌های مختلف از سوی صهیونیست‌ها و غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای هستیم و طرح اتهاماتی علیه صنعت هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد و در مسیر سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد که در نهایت منجر به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران شد».

وی گفت: «۲۰ سال مذاکرات توسط مسؤولان مختلف انجام شد و در نهایت به توافق برجام رسید که یک توافق با دو ستون است؛ در یک ستون ما برای شفافیت و اعتمادسازی سرعت خود را کاهش دادیم و آن‌ها نظارت خود را بیشتر کردند و در ستون دیگر قرار بر رفع اتهامات و تحریم‌ها علیه ایران بود که غرب تعهدات خود را اجرا نکرد و از برجام خارج شد، حالا که قصد برگشت به برجام را دارند، می‌گویند این مسائل جدید و غیر از برجام است! در‌حالی‌که این مسائل از سال ۲۰۰۳ وجود داشته و اکنون و در سال ۲۰۲۲ اتفاق جدیدی رخ نداده است».