به گزارش اکوایران، «انتخابات با طعم تهدید به مرگ»، «خرسون در تاریکی»، «حمله موشکی به سد استراتژیک»، «هشدار دموکرات ها نسبت به آینده دموکراسی»، «آغاز راهپیمایی های اعتراضی پاکستان از روز سه شنبه»، «زمستانی سرد در انتظار اوکراین»، «عدم تماس بایدن با نتانیاهو» و «هشدار مقام آمریکایی نسبت به جنگ احتمالی با چین» سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

سایه سنگین تهدیدها بر ایالت آریزونا؛ انتخابات با طعم تهدید به مرگ

کارکنان فعال در حوزه های انتخاباتیه ایالت حساس آریزونا بیش از 100 پیام تهدید آمیز در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا دریافت کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز بسیاری ازآنها می گویند که قربانی تئوری های توطئه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و حامیانش هستند. براساس نزدیک به 1600 صفحه از اسنادی که در اختیار رویترز در باب سوابق عمومی و امنیتی این تهدیدها به دست آمده، آزار و اذیت ها شامل ایمیل های تهدید آمیز و پست ها در رسانه های اجتماعی، تهدید به انتشار اطلاعات شخصی در فضای آنلاین است.

طبق نوشته این خبرگزاری بین 11 جولای تا 22 اوت، دفاتر انتخاباتی این ایالت حداقل 140 مورد تهدید و ارعاب در ارتباط با کارمندان حوزه ها ثبت کرده اند. یکی از کارکانان گفته که نامه ای دریافت کرده که روی آن نوشته شده بود : اعدام خواهید شد. در نامه ای یگر آمده بود دست و پایت را بسته و به ماشین می بندیم. این اسناد پیامدهای تئوری توطئه ای انتخاباتی را نشان می دهد بالاخص آن که رای دهندگان ماه اوت نامزدهای خود را برای رقابت در انتخابات میان دوره ای معرفی کردند.

روس ها از حمله موشکی به سد استراتژیک خرسون خبر دادند

خبرگزاری روسیه به نقل از سرویس های اوژانس خود گزارش داده که سد نواکاخوفکا در اوکراین به واسطه گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده است. رویترز به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشت که موشکی توسط سامانه موشکی HIMARS ساخت آمریکا به سد اصابت کرده و خساراتی را وارد کرده است. به گفته مقام های روس، این حمله در راستای تلاش ها برای فضاسازی جهت وقوع یک فاجعه انسانی انجام شد. با این همه مقام های روس برای اثبات ادعای خود سندی ارائه نکردند. از همین رو رویترز نتوانسته صحت این خبر را تایید کند.

سد نواکاخوفکا بخش های بالایی رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون را مسدود می کند؛ جایی که نظامیان اوکراینی در حال پیشروی هستند. از همین رو این منطقه امروز از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. روسیه و اوکراین از ماه اکتبر یکدیگر را به انفجار پل متهم کردند، چرا که با انفجار سد و وقوع سیل، اطراف خرسون به شکل کامل ویران خواهد شد.همزمان ارتش اوکراین روسیه را به تخریب گسترده کشتی های غیر نظامی مستقر در ساحل رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون متهم کرد. سخنگوی ستاد ارتش اوکراین با انتشار بیانیه ای گفته است که سوخت کشتی های تخریب شده به دلتای رودخانه نشت کرده است.گفته می شود در صورت تداوم انهدام شناورها، نیروهای اوکراینی قادر نخواهند بود از آنها برای عبور از سمت شرق در صورت خروج روس ها استفاده کنند.

خرسون درخاموشی؛ روس ها در دونتسک در موضع ضعف قرار دارد

نماینده روس ها در خرسون  اعلام کرد که این شهر استراتژیک به واسطه آنچه خرابکاری خوانده می شود دسترسی اش به منابع آب و برق را از دست داده است. به نوشته الجزیره، در بیانیه ای که به همین بهانه در تلگرام منتشر شده، آمده است که در جریان یک حمله تروریستی به خط برق منطقه آسیب جدی وارد شده است. روس ها می گویند اوکراین پشت این حمله ها قرار دارد اما برای اثبات ادعای خود دلیلی ارائه نکرده است. این نخستین باری است که خرسون شاهد چنین قطعی برق گسترده ای است. 

زلنسکی می گوید که روس ها در شرق اوکراین متحمل خشارات سنگینی شده است. به نوشته الجزیره، رئیس جمهوری اوکراین گفته است که روسیه در ادامه حملات شدید به منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین متحمل خسارات بالایی شده است و در حال آماده سازی برای حملاتی تازه به زیرساخت های انرژی اوکراین است. گفته می شود حملات به دونتسک به شدت ادامه دارد. 

جمهوری خواهان خود را پیروز کارزار نوامبر می داند؛ دموکرات ها نسبت به آینده دموکراسی هشدار دادند

به نوشته آسوشیدتدپرس جمهوری خواهان پیش بینی می کنند که در انتخابات میان دوره ای پیش رو بتوانند پیروزی چشم گیری را از آن خود کنند از همین رو در کمپین های انتخاباتی اخیر با تکیه به چالش های مرتبط با تورم و نرخ بالای جرم و جنایت، هم رای دهندگان را به مشارکت واداشتند و هم دموکرات را در موضع ضعف قرار دادند.این در حالی است که بایدن و دو سلف دموکراتش یعنی اوباما و بیل کلینتون نیز هشدار دادند که در صورت بازگشت جمهوری خواهان آینده دموکراسی آمریکا به خطر می افتاد. گفته می شود بیش از 39 میلیون نفر پیشتر در انتخابات رای داده اند، آرایی که می توانند تعیین کننده آینده کنگره و فرمانداری باشد. با این همه یکی از نمایندگان دموکرات از نیویورک تاکید کرده که برخلاف باورها، دموکرات ها در کارزار پیش رو عملکردی خوب خواهند داشت. او تاکید کرد که اعضای این حزب بالغانی پایبند به دموکراسی هستند.

اوکراین در آستانه زمستانی سرد؛ هشدار شهردار کی یف در باب بحران برق و انرژی

شهر دار کی یف، پایتخت اوکراین به ساکنان هشدار داد که اگر روسیه همچنان زیرساخت های انرژی این کشور را هدف قرار دهد، پایتخت باید خود را برای زمستانی سرد آماده کند، این هشدار بدین معنا است که اوکراین نمی تواند تضمین کند که این زمستان، زمستانی بدون برق یا آب نخواهد بود. به نوشته آسوشیتدپرس،شهردار کی یف در این باب به رسانه های دولتی گفته است که ما هر کاری انجام خواهیم داد تا مانع شویم با این همه دشمن تلاش دارد تا  بی برقی، بی آبی و نبود گرما را به مردمان اوکراین تحمیل کند تا بدین طریق آنها را در موضع ضعف قرار دهد. روسیه ماه گذشته برای ضربه زدن به زیر ساخت های انرژی اوکراین، حملات موشکی و پهپادی به آنها را کلید زد؛ رخدادی که موجب کمبود برق یا خاموشی های گسترده شد.

 خان: راهپیمایی اعتراضی از سه شنبه کلید می خورد

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد که راهپیمایی اش به سمت پایتخت بعد از ترور نافرجام از سه شنبه آغاز خواهد شد. به نوشته الجزیره، خان با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی با اشاره به مرگ یکی از اعضای حزب تحریک انصاف در جریان تیراندازی اخیر به کاروانش گفت که راهپیمایی ما از وزیر آباد؛ منطقه ای که من و 11 نفر از همراهانم هدف اصابت گلوله قرار گرفتند از سرگرفته می شود. او که حالا در بیمارستانی واقع در لاهور مستقر است اعلام کرد که زخم هایش بهبود یافته با این همه از آغاز راهپیمایی به حامیانش نخواهد پیوست بلکه در شهری موسوم به راولپندی به آنها ملحق خواهد شد. او پیشتر، نخست ویر، دادستان و فرانده ارتش را به مشارکت در ترور خود متهم کرده بود.

بایدن تلافی کرد!

مقام های ارشد آمریکایی بالاخص جو بایدن پیروزی اخیر نتانیاهو در کارزار پارلمانی این بازیگر را تبریک نگفتند؛ این رویدادی است که خبرساز شده است. روزنامه اسرائیلی یسرائیل هیوم در این باره نوشت: تام نایدس سفیر آمریکا در اسرائیل تنها کسی بوده که به صورت تلفنی پیروزی نتانیاهو در انتخابات را به او تبریک گفته است.با این همه این نشریه مدعی شد که جو بایدن قرار است با نتانیاهو تماس داشته باشد.

به گفته برخی ناظران تاخیر بایدن به واسطه انتخابات میان دوره ای کنگره است.اما یک مقام آمریکایی تاکید کرد که مسائل مطرح شده درباره دلایل عدم تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو، فقط یک بهانه است و تأخیر در این مساله اتفاقی نبوده است.به باور او، نتانیاهو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پس از پیروزی بایدن، چند روز صبر کرد و با تأخیر به وی تبریک گفت. در واقع نتانیاهو تا زمانی که از شکست ترامپ مطمئن نشد، پیروزی بایدن را تبریک نگفت و قطعاً تأخیر بایدن در تبریک گفتن به نتانیاهو به همین مساله مرتبط است و دلیل دیگری ندارد.

مقام آمریکایی؛ نبرد بزرگ در راه است

چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا که وظیفه نظارت بر برنامه تسلیحات اتمی روسیه را نیز بر عهده دارد گفت، جنگ اوکراین دستگرمی است و جنگی بزرگ در راه است.به نوشته دیلی میل، ریچارد در یک سخنرانی گفت که چین مشکل قریب‌الوقوع است و همچنان که سطح بازدارندگی علیه چین را ارزیابی می‌کنم، کشتی ایالات متحده در حال غرق شدن است.

ریچارد افزود، ارتش آمریکا دست‌وپا بسته، در انجام واکنش کند و در معرض خطر کمبود مالی شدید است و دشمنان از آن سبقت گرفته‌اند. او همچنین اذعان کرد که ارتش آمریکا باید دینامیک و قدرت دهه‌های 1950 و 1960 را بازتعریف کند.به باور این مقام آمریکایی بحران اوکراین که اکنون در آن گرفتار هستیم، فقط یک دستگرمی است. نبردی بزرگ در راه است و زمان زیادی طول نخواهد کشید در حوزه‌هایی محک زده شویم که بی سابقه است.