به گزارش اکوایران، دیدارهای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب پس از اینکه نتایج آرا اعلام شد همچنان ادامه دارد. شب گذشته سید محمد خاتمی به خانه مسعود پزشکیان رفت و با او گفت‌وگو کرد. 

صداوسیما نیز در برنامه خبر ۱۴ شبکه یک این دیدار را اطلاع‌رسانی کرد، اما از خاتمی نامی نبرد و به گفتن عنوان رئیس دولت‌های هفتم و هشتم بسنده کرد.

دیدار پورمحمدی با رئیس جمهور منتخب    

مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز دوشنبه با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با او دیدار و برای پزشکیان آرزوی موفقیت کرد.   

پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز محبت پورمحمدی از حضور جدی وی در رقابت‌های انتخاباتی و کمک به رقابتی شدن فضای انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت مردم با طرح مباحث مهم و موثر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قدردانی کرد.

دیدار محمدرضا عارف با مسعود پزشکیان 

محمدرضا عارف ظهر امروز دوشنبه در دیدار با مسعود پزشکیان، برای رئیس جمهور منتخب در عمل به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود و خدمت به ملت شریف ایران اسلامی آرزوی موفقیت کرد. پزشکیان نیز در این دیدار از حمایت‌های بی‌دریغ و حضور و ابراز محبت عارف قدردانی کرد.

دیدار رادان با رئیس‌جمهور منتخب

احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا صبح امروز دوشنبه در دیدار با رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره با زعامت فرمانده کل قوا با دولت برخاسته از اراده ملت و در انجام وظایف قانونی همکاری کرده است.

پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حفظ حقوق اجتماعی و احترام به کرامت مردم، از ابراز محبت رادان و خدمات خالصانه همه نیرو‌های انتظامی در عرصه‌های مختلف، به ویژه تلاش برای برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سایه امنیت و نظم کامل، قدردانی کرد.

دیدار علی طیب‌نیا با رئیس جمهور منتخب 

علی طیب‌نیا وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی صبح امروز دوشنبه با مسعود پزشکیان دیدار و برای او در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات به خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم آرزوی موفقیت کرد. پزشکیان نیز در این دیدار بار دیگر بر عزم خود برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم تاکید و از حضور و کمک‌های طیب‌نیا در کارزار انتخاباتی خود تشکر کرد.

دیدار علیرضا مرندی با رئیس جمهور منتخب

علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، انتخاب او به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. مرندی در این دیدار برای رئیس جمهور منتخب در جایگاه خدمت‌رسانی به مردم و همچنین پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور آرزوی موفقیت کرد.

 پزشکیان نیز بر توجه ویژه دولت چهاردهم به ارتقای سلامت جامعه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های سند چشم اندازه توسعه کشور تاکید کرد.

سازمان ملل: مشتاق همکاری با رئیس جمهور جدید ایران هستیم

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نهاد بین المللی مشتاق همکاری با مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران است.

تماس تلفنی اردوغان با پزشکیان

رئیس‌جمهور ترکیه با مسعود پزشکیان به صورت تلفنی گفتگو کرد و در این تماس، روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اردوغان در این تماس، با اشاره به اینکه روابط ایران و ترکیه دارای سابقه‌ای طولانی است، اظهار داشت که معتقدم در دوره جدید نیز این روابط در هر زمینه‌ای توسعه خواهد یافت.

تماس تلفنی پوتین با پزشکیان

«ولادیمیر پوتین» در تماس تلفنی با پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران، انتخاب او را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در عالی‌ترین سطح برقرار است، ابراز امیدواری کرد این روابط در دوران ریاست‌جمهوری آقای پزشکیان و با اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تداوم یابد.

پوتین با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و روسیه به‌ویژه در بخش انرژی و حمل‌ونقل، ضمن دعوت از پزشکیان برای شرکت در اجلاس آتی بریکس در کازان، بر آمادگی روسیه برای امضای توافقنامۀ جامع همکاری دو کشور در حاشیه این اجلاس تأکید کرد.

پزشکیان نیز ضمن قدردانی از پیام تبریک رئیس‌جمهور روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد. رئیس‌جمهور منتخب بر اهتمام دولت جدید نسبت به پیگیری و اجرای توافقات صورت‌گرفته در دولت شهید رئیسی تأکید کرد. 

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور عراق با پزشکیان

رئیس جمهوری منتخب گستره پیوندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی بین ایران و عراق را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و توسعه یابد

پیام تبریک اسماعیل هنیه به پزشکیان

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی نامه‌ای، پیروزی پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را به او تبریک گفت.

هنیه در این نامه تاکید کرد: این نامه تبریک را در هنگامه‌ای برای شما ارسال می‌کنیم که ملت و مقاومت فلسطین در یکی از شرافتمندانه‌ترین نبردهای تاریخی خود به سر می‌برند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه این نامه افزود: ما و ملتمان به خدمت شما به ایران، عبور از چالش‌ها و سختی‌ها، حرکت در مسیر اتحاد امت اسلامی در برابر دشمن خود و یاری مسئله محوری امتمان اطمینان داریم.

پزشکیان: حمایت از مقاومت با قدرت ادامه دارد

رئیس‌جمهور منتخب در نامه‌ای به دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر انقلاب داشته و باقدرت تداوم خواهد داشت. اطمینان دارم جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و جنایت‌کارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد.

واکنش آذرى جهرمى به اظهارات ابتکار

 معصومه ابتکار که در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با احترام به شخصیت مستقل و حق انتخاب خانم زهرا پزشکیان، نظر به "مادری" ای که در این ایام در حق پدر کردند و به یاد مادرش فاطمه و به پاس وجود دختران و جوانان عزیز ایران، چه خوب است عنوان و مسئولیت ⁧ دختر اول⁩ را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند.

این اظهارات واکنش آذری جهرمی را در پی داشت و او در پاسخ به ابتکار نوشت: مردم پزشکیان را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختن‌ها را برچینند. 

تقدیر عبدی از مخبر 

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: جناب مخبر مثل موارد دیگر در این انتخابات بسیار مسئولانه برخورد کردند و خواهان ارسال ادعا‌ها شدند که بلافاصله چندین نمونه فرستاده شد و نمونه‌های دیگر هم در ادامه فرستاده می‌شود. نفس همین اقدام ایشان بازدارندگی دارد.

قابل ذکر است، این اظهارات عبدی در واکنش به توئیتی از او بود که نوشته بود: «جناب آقای مخبر بر خلاف بخشنامه‌های شما در مقام مسئول ر.ج مبنی بر منع انتصابات یا اقدامات مالی مهم متاسفانه اخبار بدی در این زمینه شنیده می‌شود. قطعا همه منصوبین و قراردادهای خلاف این بخشنامه و در این مدت انتقال مشکوک به فساد است مگر این که خلافش ثابت شود و رسیدگی دوباره خواهد شد.»

آمادگی دانشگاه تهران برای برگزاری مناظره بین زنگنه و جلیلی

شبکه تلویزیونی دانشگاه تهران از جلیلی و زنگنه دعوت کرد درباره قرارداد کرسنت مناظره زنده برگزار کنند. بر اساس اعلام این شبکه؛ در صورت موافقت نکردن هر کدام از طرفین، به مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهد شد. در جریان تبلیغات انتخابات اخیر بحث پرونده کرسنت مداوما از سوی افرادی چون زاکانی و جلیلی مطرح شد که البته با واکنش تند پورمحمدی و گرفتن انگشت اتهام به سمت جلیلی ادامه پیدا کرد. 

از همان زمان بحث آن شد که بیژن زنگنه آمادگی خودش را برای مناظره اعلام کرده است و دیگرانی که او را متهم می‌کنند باید با او مناظره کنند.