به گزارش اکوایران، در پی انتصابات جدید رئیس دولت چهاردهم، سید کامل تقوی‌نژاد امروز جایگزین علی‌بهادری جهرمی و به عنوان «دبیر هیات دولت» منتصب شد. سخنگوی جدید دولت کیست و چه عناوینی را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است؟

رزومه کاری تقوی‌نژاد

تقوی‌نژاد که متولد سال 1343 است، از سال 1401 به عنوان رئیس هیأت سرپرستی موسسه اعتباری نور از طرف مدیریت بانک مرکزی معرفی شد. البته مالکیت این موسسه در سال 1402 به بانک ملی ایران انتقال یافت. 

او معاون توسعه وزیر بهداشت بود و در دولت دهم و یازدهم به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و مدیرعامل بانک سپه فعالیت کرد. تقوی‌نژاد به عنوان سمت اجرایی معاونت در وزارت‌خانه امور اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت تعاون فعالیت کرده بود. 

در کارنامه مدیریتی تقوی‌نژاد عناوینی، مانند رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل وزارت کشور، وزارت جهاد و سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور ثبت شده است. 

معاون مالی و اداری رئیس جمهور کیست؟

 ابوالقاسم کریمی هم با حکم محمدجعفر قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهوری، به عنوان معاون مالی و اداری نهاد ریاست جمهوری منتصب شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که کریمی در سال 1400 نیز با حکم صولت مرتضوی، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، برای همین منسب انتخاب شده بود.