به گزارش اکوایران، امروز غلام حسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، از مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران بازدید کرد و در این بازدید پرونده‌های مهم اقتصادی موردبررسی قرار گرفتند. 

در ادامه بخشی از بررسی پرونده‌های اقتصادی آمده است:

  • اژه‌ای به مطالعه و بررسی اجمالی پرونده‌ای کثیرالشاکی در حوزه رمزارزها موسوم به «کریپتولند» پرداخت و از پرداخت مطالبات شکات پرونده مزبور به نرخ روز با حکم دادگاه و اقدام دادستانی خبر داد. او در این باره خطاب به مسئولان این شعبه و مسئولان دادگستری تهران تاکید کرد که احقاق‌حق مالباختگان و مقوله‌ ردّ مال را در قبال پرونده‌های کثیرالشاکی با جدیت دنبال کنید.

  • در زمان حضور اژه‌ای در این شعبه، پرونده «رمزارز کینگ‌مانی» با حضور شکات و متهمین در دست بررسی و رسیدگی بود. رئیس قوه قضاییه در مورد این پرونده اظهار کرد:«مطابق اظهارات اصحاب پرونده، ۵ هزار نفر شاکی پرونده رمز ارزِ مذکور هستند که با خانواده‌های‌شان جمعیت قابل‌توجهی را تشکیل می‌دهند و همه آن‌ها به نحوی از انحاء گرفتار شده‌اند؛ فردی که اطمینان می‌کند و سرمایه خود را در این قبیل امور می‌آورد باید از خود بپرسد که این سود نامتعارفی که به او وعده داده شده یا در بادی‌امر نصیبش می‌شود، چه منشأیی دارد و آیا این سود در شرایط اقتصادی کشور، منطقی و عقلانی است؟

پیگیری پرونده ریگان خودرو

  • یکی از پرونده‌های این شعبه، پرونده «ریگان‌خودرو» با بیش از هزار شاکی است که بنا به گفته رئیس شعبه، تا پایان شهریورماه کل طلب شکات این پرونده پرداخت خواهد شد.

​پرونده چای دبش به کجا رسید؟

 

  • رئیس قوه قضائیه در جریان پرونده دبش قرار گرفت و اسناد بازرگانی و گمرکی مکشوفه در بازرسی از دفتر شرکت دبش شاملِ پرینت رنگی جهت ساخت اسناد جعلی، مُهرهای خارجی، مُهرهای شرکت‌های ذینفع واحد دبش و غیره را مشاهده کرد. 

  • ​ متهم در ابتدا مدعی بود که درازای دریافت ریال، ارزی به فردی نداده است و ریال‌های پرداختی به او صرفاً قرض بوده است و از یک نقطه در خارج از کشور به او پرداخت شده است. اژه‌ای گفت:« چطور ممکن است این مقدار ریال در آن نقطه‌ی خارج از کشور وجود داشته باشد که به شما پرداخت شود؟» متهم در پاسخ حرف پیشین خود را پس گرفت و ادعا کرد که ریال‌ها را در داخل کشور دریافت کرده است.

  •  بازپرس این پرونده از شناسایی و احضار دست‌اندرکاران بالغ بر 105 شرکت واریز کننده ریال به حساب متهم چای دبش خبر داد که آن‌ها صراحتاً اعلام کردند بخشی از ریال پرداختی بابت دریافت ارز بود.