به گزارش اکوایران، مقامات و چهره های ایران، از مسعودپزشکیان تا ابراهیم حاتمی کیا به خبر شهادت رهبر جنبش حزب‌الله در لبنان واکنش نشان دادند.

مسعود پزشکیان:شهادت، شجره طیبه مقاومت را مستحکم‌تر می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهید سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند.

داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه 6 مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سید حسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهید سید حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.  حزب الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ».

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه 

امروز روز عزای بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است؛ این شهادت باعظمت و این عاقبت، موجب غبطه همه آزادگان عالم است. سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) است. 

رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سالها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است. 

اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست،عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت.

پیام تسلیت محمدباقر قالیباف

شهید سید حسن نصرالله در عمر پربار و پر برکت خود دستاوردهای بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایت تسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانۀ نیروهای تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدی و تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیر مسلمان بازداشت.

 این شهید عالی مقام، الگوی نسل آیندۀ مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان، حزب الله سرافراز رقم خواهد زد و همانگونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همۀ مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود. 

پیام تسلیت سید عباس عراقچی 

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد. 

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله. 

توییت آذر منصوری 

شهادت ⁧ سیدحسن نصرالله⁩ و یاران او و مصیبتهایی را که حزب‌الله و مردم لبنان متحمل شده‌اند را تسلیت می گویم.

‌جهان ببیند که چگونه بمبهای خانمان‌براندازی که غرب در اختیار تروریسم دولتی اسراییل قرار داده‌ بر سر مردم مظلوم غزه و لبنان فرو‌ می‌ریزد، آنها را می کشد و از زندگی ساقط می کند

07

پیام تسلیت فاطمه مهاجرانی ،سخنگوی دولت 

شهادت جانباخته راه حق سید حسن نصرالله که سالها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته ضایعه ای برای جهان اسلام است .

آنچه طی این مدت بر مردم غزه و بیروت رفت نشانی است بر رد ادعای آنان که دم از دموکراسی و‌حقوق بشر می زنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه وتروریستی رژیم صهیونیستی  اعلام می دارد بی شک علم حق خواهی حزب الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دستهاست.

پیام تسلیت عبدالناصرهمتی 

شهادت ناجوانمردانه جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و یاران وفادارشان به دست صهیونیست‌ها، یک بار دیگر این حقیقت را  پیش چشم جهانیان ثابت کرد که بر خلاف تبلیغات مسموم،  آنان که مظلومانه برچسب تروریست می خورند، خود قربانی همیشگی این واژه‌اند.

به سهم خود این فقدان غم‌بار را به محضر مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان، همرزمان و همراهان حزب الله در سراسر دنیا و رزمندگان و مجاهدان صدیق راه خدا تسلیت می‌گویم و بر این باورم که شهادت ایشان نقطه عطف دیگری در بیداری مسلمین و حق باوران جهان خواهد بود و خواب دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمین را آشفته‌تر خواهد کرد.

 سید حسن خمینی: راه نصرالله ادامه دارد

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی‌بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهمگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است. انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

پیام تسلیت سید محمدخاتمی 

ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.

محمدرضا عارف: خون بناحق ریخته شده باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی ؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،باعث نابودی آنان خواهد شد.باردیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود.

پیام تسلیت سرلشگر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح

راه شهید نصرالله پرفروغتر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و به حول و قوه الهی سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب الله عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت  رقم خواهد خورد.

پیام تسلیت سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه

جنایت وحشیانۀ سگ هار صهیونیست در ضاحیۀ لبنان تحت حمایت آشکار و وقیحانۀ رژیم تروریست و جنگ‌افروز آمریکا و بلکه دیگر سردمداران دروغین حقوق بشر در اروپا و غرب که دست‌های پلیدشان تا مفرغ به خون مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم فلسطین و لبنان آلوده است نشان داد «آرمان آزادی قدس» در آستانۀ تحقق شکوهمند و تاریخ‌ساز خود قرار دارد و به فضل الهی و پیروز قطعی این میدان سرانجام حزب‌الله مقتدر و حماس غیرتمند خواهد بود. 

بی‌شک استحکام و اقتدار حزب‌الله لبنان، حماس، سایر نیروهای مقاومت فلسطینی و جبهۀ مقاومت با ادامۀ راه این شهید بزرگوار ضربات کوبنده‌تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد و با به میدان آمدن ظرفیت‌ها، امکانات و مقدورات مسلمانان عالم، طومار رژیم غاصب و خبیث را در هم خواهد پیچید.

پیام تسلیت احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان

اکنون که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری معاون دولت های یازدهم و دوازدهم

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد.

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: ‌زمین خدا از علمدار خالی نمی‌شود

مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست. اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌های‌مان را برای ادامه‌ مسیر متحد خواهد کرد. 

این داغ بزرگ که با شهادت جمعی از فرماندهان مقاومت اتفاق افتاد، عزم ما را در راه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی راسخ‌تر می‌کند.

‌زمین خدا از علمدار خالی نمی‌شود و پرچم مبارزه با ظلم و جورِ جنایتکاری این رژیم، اینبار در دستان همه مستضعفان و آزادی‌خواهان و مسلمانان قرار خواهد گرفت.

پیام تسلیت محمد مخبر مشاور و دستیار رهبر انقلاب

 خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد، پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.

پیام تسلیت علیرضا زاکانی شهردار تهران

نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

پیام تسلیت ابراهیم حاتمی‌کیا: سید‍، جگرم سوخت

سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد. سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.    

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم. سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

پیام تسلیت علی اکبر ولایتی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی شهادت مجاهد نستوه شهید حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

پیام تسلیت علی اکبر صالحی 

 مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه خواهد شد.

شهادت مظلومانه این اسوه ایمان، اخلاق، اخلاص، صداقت وجهاد فی سبیل الله حلقه وصلی بین دل‌های تمامی مؤمنان و آزادی خواهان جهان خواهد شد. یقینا مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله -همانگونه که بعد از شهادت حضرت حمزه (س) نهایتا منجر به فتح مکه شد-منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق وسوریه خواهد شد.

کنعانی: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه ایکس نوشت: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد.

 محمدجواد ظریف: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو شکست خواهد خورد

بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. 

این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم. به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

01

حسن روحانی: در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد

حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است؛ قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.  

گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

پیام تسلیت رئیس صداوسیما 

سرانجام آن لحظه که همیشه از آن واهمه داشتیم فرارسید و سید عزیز ما آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست. امشب سید عباس و حاج قاسم و حاج رضوان و همه شهدا صف کشیده‌اند در برزخ نعیم الهی تا به سید حسن نصرالله قهرمان مقاومت خوشامد بگویند و در آغوشش بکشند. سید شجاع و دلاور، خدا قوت. سلام ما را به شهیدان برسان.

خداحافظ سید مقاومت. خداحافظ ای روح روان مجاهدان و جان جانان مقاومان. سلام علیک یوم ولدت و یوم استشهدت و یوم تبعث حیا.

 علی مطهری: تنها راه جبران نابودی رژیم صهیونیستی است

مطهری با بیان این‌که شهادت سید حسن نصرالله، حادثه واقعا تلخ و ضربه سختی به محور مقاومت است، تأکید کرد: اما این حادثه سبب نمی‌شود که محور مقاومت قدرت خودش را از دست بدهد، این جبهه حتما بازسازی خواهد شد و فرد دیگری به جای ایشان خواهد نشست و راه مقاومت ادامه خواهد داشت. ملت‌های مسلمان حتما بیدارتر خواهند شد و بسیاری از افراد به مقاومت خواهند پیوست.

پیام تسلیت محسن رضایی عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام

 شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

آذری جهرمی: شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌گیرند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود، نوشت: و مپندارید کسانی که در راه خدا شهید شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.

جواد لاریجانی: ترور شهید نصرالله ناشی از نفوذ بود 

 هم ماجرای پیجرها و هم بمباران اخیر ناشی از نفوذ بود، این گسل به زودی علاج خواهد شد و بعد از ترمیم آن حزب‌الله قوی‌تر ظاهر خواهد شد.

 محمدعلی ابطحی :رحمت خدا بر سید مقاومت

سالهای سال محبوبترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع وهم‌ عاقل واهل محاسبه. جانش رابر‌کف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین وبی منطق ترین و جنایتکار ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید. ‌مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.

03

 پیام تسلیت ستار هاشمی، وزیر ارتباطات 

04

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی

آیت الله سیستانی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را مصیبت و ضایعه‌ای بزرگ خواند و آن را به ملت لبنان تسلیت گفت. وی نصرالله را الگوی رهبری دانست که کمتر در دهه‌های اخیر نظیرش دیده شده است.

پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان  

‌‌بی‌شک گروهای مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند و همه ملت های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند کرد. 

بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد شد.

حوزه‌های علمیه کشور فردا تعطیل شدند

در پی شهادت سیدحسن نصرالله، از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی، مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای عالی حوزوی فردا در حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حوزه قم عزای عمومی و تعطیلی درس‌ها اعلام و اجتماع عظیم حوزویان و مردم شریف قم برگزار خواهد شد.