به گزارش اکوایران، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و معاون یحیی السنوار ، امروز (جمعه) در پیامی به طور رسمی ترور «یحیی السنوار» در حملات ارتش اسرائیل در شهر رفح را تأیید کرد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما شهادت یحیی السنوار را به امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم اما حماس با شهادت سنوار تضعیف نخواهد شد.

وی افزود: السنوار یک قهرمان شهید است که تا آخرین لحظه حیات خود رو در روی ارتش رژیم اشغالگر ایستاد. خون شهدا مسیر را برای ما روشن خواهد کرد و انگیزه‌ای برای پایداری و ثبات خواهد بود. اسرای صهیونیست هرگز آزاد نخواهند شد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود، اشغالگران از نوار غزه کاملا عقب نشینی کنند و اسرای فلسطینی آزاد شود.

 همچنین باسم نعیم از مقامان ارشد حماس با تایید شهادت یحیی السنوار تاکید کرد که با شهادت رهبران ما، حماس هر بار قوی‌تر و محبوب‌تر می‌شود.

وی افزود: «بله. از دست دادن افراد محبوب به ویژه شخصیتی مثل یحیی السنوار بسیار دردناک است اما چیزی که ما از آن مطمئن هستیم این است که در نهایت پیروز هستیم.»

این مقام ارشد همچنین گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل معتقد است که کشتن رهبران ما به معنای پایان جنبش ما و مبارزه مردم فلسطین است... آنها می‌توانند هر طور که می‌خواهند فکر کنند و این اولین بار نیست که این حرف را می‌زنند».

مقامات اسرائیل روز پنج شنبه با انتشار تصاویر و ویدئوهایی مدعی شدند که یحیی السنوار رهبر مقاومت حماس طی یک درگیری در رفح کشته شده است و آنها به صورت اتفاقی وی را شناسایی کرده‌اند.