به گزارش اکوایران، بازیگران ارزی هرات در اولین روز هفته شاهد  افزایش قیمت دلار  بودند.  نرخ دلار  امروز در بازار هرات تا نزدیک کانال جدید رفت اما در ادامه معاملات قیمت اسکناس آمریکایی به سمت عقب برگشت و در مقایسه با عصر چهارشنبه هفته گذشته ثابت ماند. 

در سلیمانیه هم  قیمت دلار  در ابتدای معاملات امروز نسبت به  دو روز قبل رنج بود اما در نیمه ظهر یک کانال پایین آمد و نزدیک به 200 تومان کاهش را ثبت کرد. 

نرخ  حواله درهم  نیز امروز در یک محدوده خاص معامله شد و از زمان شروع به کار بازار امروز تا نیمه ظهر بر روی یک قیمت ثابت مانده بود. معامله گران می گفتند بازار دبی به شدت راکد است و معامله ای به آن صورت انجام نمی شود. مجموع این عوامل باعث شده بود بازیگران ارزی تهران هم بی رمق شوند. حجم خرید و فروش ها قابل توجه نباشد . 

فضای امنیتی در بازار

از نگاه برخی از تحلیلگران تداوم بازداشت دلالان ارزی در هفته‌های اخیر باعث شده احتیاط معامله گران بیشتر شود. دادستان کل کشور درباره پرونده اخلالگران  بازار ارز  گفته وزارت اطلاعات بر روی مسأله شناسایی اخلالگران بازار ارز، کار کرده و مواردی را به دادسرای تهران اعلام کرده است. طبق گفته منتظری پرونده شناسایی اخلالگران  بازار ارز  به تازگی به دادستانی آمده و این پرونده همچنان باز است.

بازار دلار چشم انتظار  بورس  کالا 

بررسی ها نشان می دهد که در شرایط فعلی معامله گران تهران بیشتر روی اخبار داخلی تمرکز کرده‌اند. بازیگران دلار منتظر هستند روند حراج ربع سکه در  بورس کالا و استقبال از این حراج را مشاهده کنند. آن ها تصور می کنند در صورتی که نرخ ربع سکه در حراج فاصله معناداری از نرخ بازار داشته باشد، بخشی از معامله گران ارزی به طور موقت به سوی این بازار خواهند شتافت و میزان نقدینگی در بازار آزاد ارز کاهش خواهد یافت.

حراج ربع سکه در  بورس کالا  از صبح امروز آغاز شده و قرار است به مدت سه روز کاری ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا عرضه شود.

فعالان بازار سرمایه در سه روز کاری ابتدایی این هفته می توانند در خواست نقدی خرید ربع سکه رفاه از  بورس کالا  را به ثبت برسانند.

عرضه اوراق ربع سکه رفاه به صورت حراج تک قیمتی در این سه روز انجام می شود. هر گواهی سپرده کالایی معادل یک صدم یک ربع سکه بهار آزادی خواهد بود؛ به همین دلیل سفارش‌ها در سامانه معاملات باید به صورت مضربی از ۱۰۰ وارد شود.

هر فرد و یا هر کد معاملاتی حداقل 100 و حداکثر 500 گواهی سپرده کالایی می تواند به ثبت برساند. نماد این گواهی سپرده ربع سکه۰۳۱۲رفاه (ن) است و عرضه سکه به افراد برنده در حراج تک قیمتی پنج روز کاری پس از خرید در  بورس  انجام می پذیرد.

قیمت ربع سکه دوباره ریخت 

قیمت ربع سکه ظهر امروز در بازار آزاد در محدوده 7 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد که نسبت به عصر پنجشنبه در حول و حوش 200 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. 

تداوم پیشروی قیمت طلا 

بازار طلا امروز هم شاهد پیشروی  قیمت اونس طلا  بود. فلز گران بهای جهانی ظهر امروز در محدوده 1920 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل 5 دلار بالاتر بود.

قیمت طلا 18 عیار بالا رفت 

در بازار داخلی ایران هم  قیمت طلا  18 عیار تا محدوده یک میلیون و 938 هزار و 100 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده یک میلیون و 915 هزار و 300 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 9 هزار تومان بالا تر بود. 

قیمت سکه چقدر شد؟ 

قیمت سکه امامی امروز در  سایت اتحادیه طلا و ارز  تا سطح 21 میلیون و 505 هزار تومان بالا رفت اما در نیمه ظهر امروز در محدوده 21 میلیون و 305 هزار تومان به فروش رسید.

برخی از تحلیل گران تصور می کردند  عرضه 500 هزار قطعه ربع سکه در بازار امروز می تواند زمینه ساز نزول در بازار سکه امامی شود. با این حال تا زمان نوشتن این گزارش  قیمت سکه  نسبت به روز پنجشنبه صعود را تجربه کرده بود.