به گزارش اکوایران، در حالی‌که قیمت دلار هرات روز یکشنبه ریز موج داشت و در بین 49 هزار و 600 تا 49 هزار و 700 تومان نوسان داد، قیمت تتر روز پرنوسانی را سپری کرد. قیمت دلار هرات در 49 هزار و 700 تومان شروع به کار کرد و با مختصری ریزموج، روز رنجی داشت.

بازار ارز هرات در پشت‌خط به زیر 49 هزار و 600 تومان نشست و در 49 هزار و 560 تومان بسته شد. اما قیمت تتر بین 49 هزار و 100 تا 49 هزار و 500 تومان نوسان داد و بیشتر میل به صعود داشت.

گروهی از معامله‌گران معتقد بودند ریزموج‌ها نشان از صعود دارند و اگر قیمت دلار طی چند روز آینده بالای 49 هزار و 400 تومان نوسان دهد، خریدار در بازار بیشتر می‌شود و امکان ورود قیمت به کانال 50 هزار تومان وجود دارد. اما در مقابل کاهشی‌های بازار به رفتن قیمت دلار هرات به زیر حمایت 49 هزار و 600 تومان در پشت‌خط یکشنبه اشاره دارند و معتقدند روند قیمت دلار امروز کاهشی خواهد بود.

در معاملات عصر دیروز، خبر رویترز مبنی بر قرارگرفتن ایران و آمریکا در آستانه مبادله زندانی‌ها قیمت دلار هرات را به زیر مرز حمایت رساند. خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که در روزهای آینده زمانیکه ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بانک‌های قطر منتقل شود، زندانی‌های دو تابعیتی آمریکا ایران را ترک می‌کنند و همین تعداد زندانی ایرانی بازداشت شده در آمریکا به خانه باز می‌گردند. البته گفتنی است که با این خبر قیمت سکه فردایی هم در پشت خط به کف کانال 28 میلیون نزدیک شد.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر در روز دوشنبه فضای خبری مثبت باشد قیمت دلار به سمت حمایت پایین‌تر یعنی 49 هزار و 400 تومان حرکت می‌کند. در صورت شکست این سطح مرز حمایت بعدی 49 هزار و 200 تومان خواهد بود. از نظر تکنیکال‌کاران تا زمانیکه قیمت دلار بالای این مرز حمایتی باشد روند همچنان صعودی است. اما اگر در روز دوشنبه فضای خبری مثبت روز گذشته رنگ ببازد قیمت پرقدرت به بالای 49 هزار و 600 تومان برمی‌گردد و امکان شکستن مقاومت‌های بعدی در بازار مهیا می‌شود.