به گزارش اکوایران، قیمت دلار در میانه‌های ماه مهر همراه با خبر تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل شروع به افزایش کرد و به سقف 53 هزار و 700 تومان رسید. پس از این سقف‌زنی، بازار ارز کاهشی شد و تا کف کانال 50 هزار تومان پایین آمد و از این ناحیه حمایت شد. به عقیده اکثر فعالان بازار، قیمت دلار زیر 50 هزار تومان در شرایط فعلی هدیه بازارساز برای خریداران خواهد بود.

به همین خاطر کمتر کسی تصور می‌کند قیمت دلار دوباره وارد دامنه 40 هزار تومان شود. به عقیده معامله‌گران دامنه جدید نوسان قیمت دلار 50 هزار تومان تا 51 هزار و 500 تومان خواهد بود تا خبر مهمی به بازار برسد، از جمله خبر آتش‌بس جنگ غزه.

قیمت درهم امارات نیز پس از سقف‌زنی با کاهش تا مرز حمایت مهم 13 هزار و 800 تومان کاهش داشت اما در این سطح با واکنش خریدار مواجه شد و وارد کانال 14 هزار تومان شد.

در آخرین روز پایانی هفته، بازار طلا و سکه همراه با انس نوسانی شدند اما بازار دلار روز آرامی را سپری کرد و قیمت دلار تهران در حوالی 51 هزار تومان بود. در پشت‌خط شب جمعه گفته می‌شد که بازار ارز هرات در روز شنبه بازگشایی خواهد شد. با بازگشایی بازار ارز هرات می‌توان در ابتدا شاهد بازاری هیجانی باشیم. قیمت پشت‌خطی دلار هرات 50 هزار و 600 تومان عنوان می‌شد. در روز جمعه قیمت تتر با کاهش کانال 51 هزار تومان را از دست داد. 

به عقیده فنی‌ها قیمت دلار هرات برای رشد باید بالای سطح فعلی تثبیت دهد. مقاومت مهم بازار ارز هرات 51 هزار و 200 تومان است و اگر این مرز را بشکند سد 51 هزار و 500 تومان را در پیش دارد.

در مجموع معامله‌گران معتقدند بازار ارز و سکه به نقاط حساسی رسیده‌اند. از نظر آن‌ها بازار نشانه‌هایی از صعود را نشان داده اما هنوز قطعی نیست. به تصور آن‌ها هفته پر تنشی برای بازارها خواهد بود و همچنین اخبار سیاسی مهمی هم به بازار خواهد رسید.