به گزارش اکوایران، بازار سکه در سومین روز هفته جاری شاهد ریزش سنگین قیمت سکه امامی بود. این فلز گران بهای داخلی به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار غیر رسمی، حول و حوش 550 هزار تومان پایین آمد و بر روی 29 میلیون و 50 هزار تومان قرار گرفت. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم سکه امامی در همین محدوده یاد شده به فروش رسید.

از سوی دیگر روند معاملاتی بازارها در نخستین روز هفته جدید حاکی از آن است که شاخص دلار جهانی نسبت به آخرین رقم در ساعات پایانی بازارها در روز جمعه با رشد ۰.۷ واحد درصدی روبه‌رو شد و در ساعت ۱۵ به وقت تهران رقمی معادل ۱۰۲.۵۴ را به ثبت رساند. این رویداد موجب شد طلای جهانی که برخلاف مسیر شاخص دلار در حرکت است، واکنش منفی خود را با افت ۱.۳ درصدی نشان دهد. براین اساس این دارایی در ساعت مذکور به ۲۰۲۲ دلار رسید.

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی آژیر قرمزدر بازار سکه به صدا درآمده و در صورتی که طلا و دلار به کمک سکه‌بازان نروند احتمال عقب‌نشینی سکه به کانال 28 میلیون تومان در روز جاری محتمل است. 

به عقیده آنها سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی که مرز ۲۹ میلیون تومان را از دست دهد،  احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال 28 میلیون تومان محتمل است. البته ذکر این نکته ضروری است که کاهش سکه تا سطح یاده شده مستلزم خبرهای قوی‌ از نظر سیاسی است.