قیمت دلار در کانال 58 هزار تومان حمایت شد اما با این حال سکه عقب نشست. قیمت دلار که از ابتدای سال 1403 نوسان صعودی داشت دقیقا یک ماه پیش سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. بعد از 25 فروردین روند معکوس شد و قیمت دلار با کاهش تقریبا 10 هزار تومانی یا 14 درصدی از سقف دور شد و وارد دامنه 50 هزار تومان شد. تا روز دوشنبه قیمت دلار بر مدار نزول بود اما در روز سه‌شنبه نرخ در کانال 58 هزار تومان حمایت شد. به عقیده گروهی از تحلیلگران قیمت دلار با پنج موج نزول به محدوده‌های استراحت خودش رسیده است.

در سمت دیگر بازار یعنی بازار طلا همچنان تعطیل است و هر روز به تعداد طلافروشانی که تعطیل می‌کنند اضافه می‌شود. تعطیلی بازار طلا به دو هفته نزدیک می‌شود و در این مدت انواع تصمیم‌ها و نامه‌ها رد و بدل شده است. در یک نامه نوشته شده ثبت برای واردات است و مهم نیست، اما در یک نامه دیگر نوشته شده حتما باید ثبت شود و در انتها در برنامه تلویزیونی دوشنبه شب گفته شد که قطعی است و باید طلافروشان ثبت کنند. با برنامه دوشنبه شب تلویزیون به تعداد معترضان در بازار اضافه شد. 

 در این بین یکسری تحرکات هم در بازار دیده می‌شود که جالب توجه است. یک تبلیغات روی در و دیوار بازار زده‌اند که در آن مشاوره راه‌اندازی طلافروشی در دبی می‌دهند. به عقیده فعالان بازار دود این سیاست در نهایت در چشم بازارساز خواهد رفت. از منظر آن‌ها اولین اثر این اتفاق این است که سرمایه سمت دلار می‌رود. اثر بعدی می‌تواند کوچ طلافروشان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باشد. در بازار هم گروهی مدعی‌اند که خرید و فروش مغازه‌ها هم با طلا معامله انجام می‌شود که این‌ها قصد دارند با خروج طلا از کشور،  در یک کشور دیگر کسب و کار راه بیندازند.

روزنامه کیهان یک گزارش کار کرده با تیتر مانور بازارساز با دسترسی به منابع ارزی جدید، که در بازار دست به دست می‌شد. در این گزارش تحلیل شده اگر بازار طلا باز بود حتما قیمت دلار بیشتر از این ارزان می‌شد ولی تعطیلی بازار طلا باعث شده دلال‌ها از این فرصت استفاده کنند و جلوی ریزش بیشتر قیمت‌ها را بگیرند. در مقابل این تحلیل ادعای فعالان بازار قرار دارد که معتقدند اگر بازار طلا باز شود به بازار نوسان می‌دهد.

یک خبر از ایرنا هم در بازار بود که گفته دلار در بازار غیررسمی وارد کانال 58 هزار تومان شد. این درحالیست که چنین اتفاقی نیفتاده و معامله‌گران توصیه می‌کنند بازار خودش روند دارد و در این یک ماه 10 هزار تومان ریخته و الان وقت استراحت است. آن‌ها می‌گفتند مثل این است که قیمت طلا در بازارهای جهانی 2350 دلار باشد و بلومبرگ بگوید نه قیمت 2300 دلار است. همچنین گروهی هم به طنز می‌گفتند چارت دلار در ایران از محدود بازارهایی هست که اشباع سرش نمی‌شود.

ویدیوی گفتگوی دو نماینده مجلس در برنامه جهان‌آرا درمورد قیمت واقعی دلار هم جالب توجه بازار بود. در این ویدیو صحبت درمورد این بود که نرخ واقعی ارز کمتر از 20 هزار تومان است. معامله‌گران هم در جواب می‌گفتند بله همینگونه است نرخ ارز زیر 20 هزار تومان است و این ارز یوان چین نام دارد نه دلار آمریکا.

بازار ارز و سکه در روز سه‌شنبه به محدوده‌های استراحت رسیدند و در یک بازه کوتاه نوسان زدند. قیمت دلار هرات در ابتدا حمایت 58 هزار و 800 تومان را از دست داد اما در نیمه دوم به بالای آن برگشت.

قیمت سکه با کاهش به 40 میلیون و 500 هزار تومان رسید که همچنان در بازه مشخص خودش در نوسان است. با این کاهش سکه و ایستادگی دلار، حباب سکه با کاهش به 18 درصد رسید. 

نکته بازار ورود پول به صندوق‌های طلاست که در طی 12 روز گذشته شاهد ورود پول حقیقی یه این بازار بودیم. از تاریخ اول دی 1402 تا 26 فروردین 1403 در صندوق‌های طلا شاهد ورود پول بودیم و این بازار همراه با دلار رشد داشت. اما طی این 12 روز که شاهد ورود پول به صندوق طلا هستیم، روند دلار ریزشی بوده است. 

تحلیلگران با چیدن تعدادی فکت در کنار هم می‌گویند قیمت دلار با دستور و تزریق دارد پایین می‌آید. اولین فکت، همین ورود پول به صندوق طلا و روند معکوس آنبا بازار ارز است. فکت دوم حباب منفی دلار درهم بود. در بازار تهران قیمت دلار در چند روز گذشته بالای برابری درهم در حال معامله بود.

نکته بازار ارز این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روزها در حوالی ساعت 14 به کار خودش پایان داد. معامله‌گران معتقدند هروقت این اتفاق افتاده، روز بعد نوسان بازار عجیب شده است.

نکته آخر بازار خبر اسکای نیوز از واسطه عمان بین ایران و آمریکا بود که بازار را در پشت خط شل کرد.