به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های بانک مرکزی در گزارش تحولات بازار مسکن در مهرماه 1401، بعد از منطقه 5، بیشترین معاملات مسکن با سهم 9.3 درصدی به منطقه 10 تهران اختصاص دارد .به گفته کارشناسان مسکن، این منطقه به لحاظ دسترسی از موقعیت مناسبی برخوردار است چراکه به خیابان آزادی، تونل توحید، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه نواب دسترسی دارد.

برخی از مشاوران املاک این منطقه برخلاف سایر مناطق که چندان از وضعیت معاملات راضی نیستند  معتقدند معاملات مسکن در منطقه 10 نسبت به سایر مناطق  وضعیت خوبی برخوردار است  بنا به گفته آنها، خانه‌های این منطقه مناسب سرمایه‌گذاری است.بررسی فایل‌های موجود نشان می‌دهد، متراژ بسیاری از واحدهای زیر 2 میلیارد تومان، زیر 60 متر مربع قرار دارد.بیشتر خانه‌ها در محدوده قیمتی 1 میلیارد و 500 تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هستند.

اکثر فایل‌ها در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه قرار داشتند. همچنینی در بین فایل‌ها، خانه‌ای نوساز در منطقه 10 تهران، با متراژ100 مترمربع و به قیمت 4 میلیارد و 400 میلیون تومان مشاهده شد. امکانات و قدمت این بناها، نسبت به قیمتشان متغیر بود و برخی از خانه‌های کم‌متراژ با قیمت زیر 2 میلیارد تومان، بالاتر از 15 سال سن داشتند و یا دارای یک اتاق خواب بودند.یک مشاور املاک می‌گوید با بالا رفتن قیمت دلار، مالک خانه‌ها رقمی حدود 100 تا 200 میلیون تومان قیمت ملک خود را افزایش داده‌اند.

مسکن