به گزارش اکوایران، وزرای کابینه ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت دولت، به سؤالات خبرنگاران در خصوص برنامه‌ی آنها درخصوص فیلترینگ، سهام عدالت، تجمعات و... پاسخ دادند. ایسنا نوشت عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه استفاده از وی پی ان (VPN) آسیب‌پذیری دستگاه‌های کاربران را به دنبال خواهد داشت و راه رخنه هکرها به گوشی مردم را تسهیل می‌کند، گفت: «توصیه کارشناسانه این است که مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند.» دیجیاتو نیز نوشت؛ زارع‌پور  فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن را غیر مجاز خواند و گفت هنوز نسبت به آن جرم انگاری نشده است. موضوعی که دقایقی پس از انتشار خبرش وزارت ارتباطات آن را در بیانیه‌ای تکذیب کرد.

سیاست دولت در مورد تجمعات

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اعلام اینکه در جلسه امروز دولت، وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کرد، افزود: مقررشد پیگیری حقوقی این تخلفات و جرایم متعدد که از سوی برخی مقامات خارجی برای حمایت از اینگونه اقدامات رخ داد و نیز تلاش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌های خارج از کشور برای  آشوب‌آفرینی و آموزش‌هایی که در این زمینه داشتند، انجام شود.

تمدید معافیت مالیاتی مراکز گردشگری

در حاشیه جلسه هیأت دولت عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب درخواست این وزارت خانه برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خبر داد. چندی بود که پیش شورای اقتصاد درخواست وزارت میراث فرهنگی برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری را پذیرفت.

جاماندگان سهام عدالت

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی در حیاط دولت از جاماندگان سهام عدالت سخن گفت. به گفته خاندوزی در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب شده است. درنتیجه اگر ایرادی به آن گرفته نشود رسما ابلاغ و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

ایسنا به نقل ‌وزیر اقتصاد و امور دارایی در خصوص وضعیت شش دهک اول درآمدی، نوشت؛ با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.