حالا جزئیاتی از نحوه دریافت کارت اعتباری اعلام شده که براین اساس مشمولان می توانند با استفاده از این کارت ها تسهیلات دریافت کرده یا خرید کنند. اما این تسهیلات به چه میزان است؟ پروسه خرید با کارت اعتباری سهام عدالت چگونه است؟ در اکو خبر امروز ببینید.

 

برای دریافت کارت های اعتباری سهام عدالت باید چکار کرد؟

در مرحله اول باید احراز هویت در سامانه سجام انجام بشود که به صورت غیر حضوری و حضوری قابل انجام است و بعد از آن میتوانند اقدام به توثیق سهام بکنند. ینی در واقع افرادی که سهام عدالت دارند میتوانند با وثیقه گذاشتن برگه های سهامشوان از بانک هایی که مشخص میشوند تسهیلات دریافت کنند. حال اگر سهامداری که تسهیلات گرفته نتواند به تعهدات خود عمل کند، سهام عدالتش توسط بانک به فروش میرسد.

 وقتی بازپرداخت و اقساط به طور منظم پرداخت بشود، عایدی سهام مثل سود، امکان حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و میتواند از آن استفاده کند.

با کارت اعتباری سهام عدالت امکان خرید هم وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نمی گیرد، اما در غیر این صورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل میشود که دارای شرایط و سود خودش است.

افراد چه میزان تسهیلات دریافت می کنن؟

 طبق اطلاعاتی که از سمت مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سمات اعلام شده، با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد، که  تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می کند فرد چقدر می تواند وام دریافت کند.