اسکناس آمریکایی در روز پنجم هفته یک حمایت مهم را از دست داد و به زیر کانال ۲۹ هزار تومانی رفت. اکو ایران در گزارش های قبلی نیز اشاره کرده بود در صورتی که دلار زیر محدوده حمایتی مهم ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، احتمال نزول این ارز تا محدوه ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان وجود خواهد داشت. روز چهارشنبه این اتفاق افتاد و حتی در مقطعی اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان افت کرد، هر چند که در اواخر روز با فشار خریداران توانست بالای خط ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد.

به گفته فعالان،‌ حضور برخی مقامات کره جنوبی در وین چنین تصوری را در میان بازیگران ارزی ایجاد کرده است که احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران نزدیک است. در صورتی آزادسازی ارزهای بلوکه شده سمت عرضه در بازار داخلی تقویت می شود و این موضوع می تواند قیمت دلار را تحت فشار کاهشی ها قرار دهد.

photo_2022-01-06_10-34-36

برخی بازیگران ارزی باور دارند با ادامه خوشبینی نسبت به مذاکرات هسته ای، فروش های ارزی ادامه خواهد یافت و این بار حمایت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی از دست خواهد رفت. از دست رفتن این حمایت می تواند اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان پایین ببرد. دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند، احتمال صعود تا محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان وجود خواهد داشت.

 درهم امارات دیروز محدوده ۷ هزار و ۹۰۰ تومانی را از دست داد و همین موضوع نیز انتظارات کاهشی را در بازار ارز تقویت کرده است. با این حال، در صورتی که درهم امروز بالای حمایت ۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند،‌ دلار در بازار داخلی نیز بالای خط ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان باقی خواهد ماند.